• ElinDaniel

    Regnade det på er bröllopsdag? Dråplig bröllopsberättelse?

    Vi kommer snart att gifta oss. Väderleksrapporten visar förödande rapporter... Regn... Jag vet likaväl som alla andra att det inte behöver betyda jordens undergång om det regnar... Vet också att rapporten inte alltid stämmer. Men har ju drömt om ett sommatbröllop med sol så klart, så det känns inte så himla kul...

    Nu vill jag höra lite berättelser om era bröllop. Gick något knasigt? Åskade det? regnade det och ni fick ta båten från kyrkan? :) Fick ni en bra dag i alla fall?

    Jag behöver lite peppning och hopp över att dagen D kan bli suverän ändå, trots lite bumpar på vägen!

    Så, dela med er av dråpliga några historier! :)

  • Svar på tråden Regnade det på er bröllopsdag? Dråplig bröllopsberättelse?
  • kenttjej

    Japp, det regnade på vår bröllopsdag (8 maj i göteborg), men det var en helt underbar dag ändå! Väderleksrapporten lovade rikliga mängder men det kom ett lätt strilande bara under större delen av dagen. Vi hade vigsel och fest inomhus, men fotograferades utomhus med hästar dessutom.

    Det enda tråkiga var väl att klänningen blev väl smutsig (en del släp på den) helt omöjligt att gå och bära upp den hela tiden. Men det var som tur var först efter vigseln som den blev smutsig och då tycker jag inte det gör nåt ändå.

    Jag tror inte ni kommer tänka på regnet, tankarna kommer vara på annat håll...

    Lycka till!

  • jaao

    Ja, det regnade/åskade mycket fram till 16.00, sedan var det sol på eftermiddagen.
    Vi tog bröllopsfotografierna ute i regnet, vi hade skitkul Har inte sett bilderna ännu dock så om de blev bra vette tusan haha, klänningen blev ganska lerig men vad gjorde det. (den var inte vit som tur va) Inget väder hade fått vårat humör att svikta den dagen, vi var bara sååå lyckliga. Regn eller inte.

  • EmMagnus

    Vi hade också regn regn regn, och jag var precis som du superstressad över det innan. Men vi hade en backup plan för fotograferingen så det löste sig ändå och vi kunde ta bilderna inomhus. När vi gick ut från kyrkan så var det uppehåll och sen höll det sig hela kvällen. Vi hade en helt underbar dag tillsammans med släkten och vännerna och ärligt talat så var vädret det sista vi tänkte på.


    Se till att njuta ordentligt och strunta i vädret, det går ändå inte att påverka. 


    Jag vill också passa på att ge dig ett tips, när ni går in i kyrkan se till att ta dig tid att titta på alla som är där för att fira er kärlek till varandra. Jag hade ögonkontakt med dom flesta som stod på min sida och det var en helt överväldigande känsla att få gå in bredvid mannen som jag älskar så och se alla som är där och att se deras kärlek i ögonen.

  • Tunsji

    Vi hade ösregn från morgonen hela dagen kvällen natten och dagen därpå men det gick bra ändå, det enda trista är att det inte blev några kort tagna eller ris kastat just pga det

  • Karolina A

    Jag var helt inställd på att det skulle regna när vi gifte oss eftersom det varit kallt och regnigt hela veckan och väderrapporterna hade spått regn.

    På förmiddagen regnade det och var dimmigt, men sedan sprack det upp och precis när vi skulle ta våra bröllopsfoton utomhus tittade till och med solen fram. Sedan var det fint väder förutom några droppar regn som kom när vi gick ut ur kyrkan, men det sägs ju betyda tur.

    Så det kan bli bra väder också, även om det inte verkar så.

    (Köp ett stort vitt paraply att ha ifall det nu blir regn i alla fall.)

  • ElinDaniel

    Tack sp mkt allihopa! :) Paraply är inköpt och dagen blir förhoppningsvis kanon oavsett väder! :)

  • Trollia

    Vi gifter oss på lördag och är också lite småoroliga över väderleksrapporterna..men men förhoppningsvis blir det en bra dag oavsett!Men det som är trist om det regnar är om man får sin frisyr förstörd, o klänningen ska bli smutsig..samt att vi planerat att åka cab..så då hoppas iaf jag på uppehåll tills vi kommit in i lokalen då spelar det ju ingen roll!

  • ElinDaniel

    Önskar er en fantastisk dag! :) Berätta hur det gick sen.
     Samma datum som oss då ;) Men vi ska åka i en bil med tak från kyrkan. :)

    Fy, det är så snart... :) börjar bli lite pirrig i magen... :P

  • Trollia
    ElinDaniel skrev 2010-06-08 13:25:18 följande:
    Önskar er en fantastisk dag! :) Berätta hur det gick sen. Samma datum som oss då ;) Men vi ska åka i en bil med tak från kyrkan. :)Fy, det är så snart... :) börjar bli lite pirrig i magen... :P
    Tack detsamma!

    Tror nog man kan dra upp taket på caben om det är regn..men hoppas på uppehåll!


    Ja visst börjar det bli lite pirrigt men samtidigt ska det bli jätteskoj!

  • Trollia

    Nu har vi gift oss..det blev aldrig någon cab..ändrade planer..men det regnade så det gjorde egentligen inte nåt..tror regnet vräkte ned som värst under lördagen då vi gifte oss..ingen annan dag har det regnat så mkt som då!Men det enda som var svårt var väl att hålla paraply och klänning samtidigt när jag skulle in i bilen!O fotograferingen tog vi inne i kyrkan!

  • ElinDaniel

    Vår dag förde tur med sig på väderfronten. Det regnade som bara den två dagar innan. På dagen D regnade det bara då vi skulle gå in i kyrkan. Vi kunde fotas ute o allt!

Svar på tråden Regnade det på er bröllopsdag? Dråplig bröllopsberättelse?