• Biscuit

Erfarenheter av Ekebyhovs slott

Hallå alla

Är det någon som har några erfarenheter av Ekebyhovs slott? Vi funderar på bröllop där Augusti 2011 men har inte varit där och tittat än.

Svårt att hitta en bra lokal.

• Svar på tråden Erfarenheter av Ekebyhovs slott
  • eigollet

Jag och min m2b var där och tittade och det är verkligen jättefint. Anrikt gammalt träslott med fina omgivningar.
    Det är dock ganska liten matsal. Vi skulle vara dryga 60 personer och tror att det skulle bli trångt. Man hade ju kunnat använda fler av rummen till middagen, men så uppdelat ville vi inte ha det. Dessutom är det ju ett gammalt och anrikt ställe och jag fick lite panik över vad som skulle hända om någon skulle råka spilla vin på en 1600-tals tapet.... :)

Men det som fick oss att välja bort Ekebyhovs slott var faktiskt det ekonomiska. De har ju en cateringfirma de samarbetar med och väljer man den firman får man ner lokalhyran med 4000 kr. Men personalkostnaden för servering (cateringfirman)och allt övrigt gjorde det faktiskt dyrare än det andra stället vi nu valt. Vi ville ha det så enkelt som möjligt med middagen och får nu hela festen i ett paket.
    Där blir alkoholen i stället dyr, men sammantaget alltså billigare än att hyra slottet, cateringfirman, egen billig alkohol, andra småposter...
    Kolla billigare catering och hitta bekantas bekanta att sköta servering så blir priset rimligt.
    Dessutom har de caféverksamhet på lördagar till 16 tiden, vilket skulle ge väldigt lite tid att förbereda...

Vi är lata och orkade inte med det "pysslet".
    Lycka till!

• Biscuit

Tack för ditt svar.

Enligt deras ritning på hemsidan ska man kunna sitta 82 personer och hon som vi pratade med sa att man kunde öppna upp så det fanns plats för 120. Men vi får helt enkelt åka dit och kolla.

Maten kommer vi dock fixa från annat håll så vi får se vad det landar på.

Men det är verkligen en djungel!

• eigollet

Hm, 82 personer skulle jag inte vilja vara i den matsalen... klart det går, men, nej... Dessutom måste man ju tänka på övriga utrymmen också, det finns tex bara en eller två toaletter som jag förstod.

Men åk dit och kolla, absolut! Det är ju svårt att få allt som man önskar sig och ni kanske blir förälskade i annat som kan överväga att det blir lite trångt vid middagen.
    Det är verkligen superfint!
    Och en djungel är det att planera bröllop. Jag är SÅ glad att det här forumet finns för att få hjälp, tips och råd!!
    Lycka till!

• kokosbollen

Vi bor på Ekerö och är i parken vid Ekebyhovsslott ofta. Vi hade vår avslutningsbal där och varit på cafét massa. Det är underbart vackert! Skulle gärna ha bröllopet där om det inte hade vart så dyrt!

Svar på tråden Erfarenheter av Ekebyhovs slott