Festlokal i Luleåområdet????
Har nu äntligen bärjat planera inför den stora dagen men jag skulle behöva lite tips på festlokaler i Luleå med omnejd. Är inte från Luleå så hjälp skulle underlätta
Har nu äntligen bärjat planera inför den stora dagen men jag skulle behöva lite tips på festlokaler i Luleå med omnejd. Är inte från Luleå så hjälp skulle underlätta
hej
jodå jag vet en del lokaler men frågan är hur du vill att den ska se ut. om du mailar mig så kan jag tipsa dig.
theonly1@swipnet.se
Vi hade vår bröllopsfest på Gyllene Kronan, gamla officersmässen på Lv7-området. Kan rekommenderas, vi fick väldigt bra service :)
Vill ni ordna festen mer själva så finns det ju ett antal bygdegårdar utanför stan.
Ralph Lundsten-gården i Ersnäs skulle jag inte ha något emot att ha bröllopsfest på. Kaptensgården i Gammelstad är också mycket mysigt.
Tack för era tips. Har lite fundringar på bygdegården i Rutvik. Har hört av någon att den skall vara bra. Har ni någon koll på den? Vi skall fixa det mesta själv inför festen så vi är bara i behov av en lokal. Har funderingar på buffé inför bröllopet, för att få folk att mingla och att det inte skall bli så stelt. Skall ni ha tre rätters middag med bordsservering? (Eller har ni redan haft...
Vi var inne på bygdegården i Rutvik faktiskt, fast vi inte har någon egentlig anknytning till byn. Men sen dök förslaget om Gyllene Kronan upp, så jag var aldrig iväg och tittade hur bygdegården såg ut invändigt.
Annars finns det en underbar liten hembygdsgård i Kyrkbyn, Gammelstad. Det är Hembygdsgillet som äger den och sköter bokningar.
Glömde svara på din fråga... Vi hade förrätt, varmrätt och kaffe+tårta. Annars älskar jag bufféer, men vi fick ett bra paketpris och vi hade inte tid och möjlighet att fixa maten själv.
Det finns många lokaler att välja på, dels såna man hyr och fixar egen mat (eller catering) och dels såna som man kör hela rasket (dvs restaurang).
Sen beror det lite på hur långt från kyrkan ni vill vara där ni ska gifta er, hur det går att fixa med transporter osv.
Gör en sökning på gamla trådar, det finns många tips där att "fynda" i.
Petra
Helena V
Menar du den lilla gården som ligger nedanför Kyrkbyn (nästan mittemot parkeringsplatsen till Hägnan)? Är det den så är den väldigt fin, men trång om man är runt 45-50 gäster. Jag har serverat i den gården och det fanns ett stort problem och det är att det fanns endast en liten varmvattenberedare, så vi var tvungen att värma diskvatten. Detta är i och sig för ca. 3 år sedan så den kan vara bytt till en större beredare.
Jag har varit på en fest på PRO-lokalen (tror den heter silja blue eller nåt liknande) som finns ute på Mjölkudden. Den tar in 55-60 pers. utan bekymmer.
Hela! I vilken kyrka ska ni gifta er?
Vi hade också vår fest på Gyllene Kronan och blev mycket nöjda. Vi ordnade mat, dryck, personal och dukning/utsmyckning själva och det var inga problem för ägarna. De är väldigt tillmötesgående.
Lokalen är lite dyrare än t.ex bygdegårdarna omkring Luleå men för oss var det värt det. Vi betalde 5.700 för lokalen, porslin, städ och en ansvarig personal. Vi var 32 st.
Vi kommer nog att vara ca 70 gäster så det vore bra om lokalen inte år så liten. Har hört talas om någon lokal kring Gammelstads kyrka som hembygdsföreningen äger och det låter ju onekligen intressant eftersom vi skall gifta oss i Gammelstad. Men tydligen är den liten, eller??
I och för sig är inte transport n´åt problem då vi har tillgång till bussar att transportera gästrna i om festen ej blir i anslutning till kyrkan.
Ja, det var den lokalen jag menade! Jag ville helst ha den, men enligt uppgift från Hembygdsgillet så är smärtgränsen 45 personer! Och vi hade lite för många gäster vi också...
Sunderby Folkhögskolas Restaurang Akvarellen är en bra lokal som inte ligger så långt från Gammelstads kyrka. Annars kan det vara bra för gästerna om man drar sig in mot stan för festen, det blir lättare för dem att ta sig hem/till hotell etc.
Vi gifte oss också i Gammelstads kyrka, jag älskar den kyrkan!
Skrev precis ett eget inlägg på forumet men jag skriver in här också.
Jag är också ute och letar festlokal i Luleå. Hade helst önskat hitta ett herrgård eller slott vid vattnet där man kan ha både middag och sovplatser till gästerna. Tyvärr verkar det inte finnas i Luleå...eller? Har nu bokat Stadshotellets Festlokal, den enda jag kunde hitta med vacker sal och kristallkronor. Tyvärr känns det som ett dyrt alternativ och de tillåter nog inte att man gör en del av maten själva. Kan någon hjälpa mig med andra tips på fina festlokaler? Är det någon som varit i Stadshotellets Festlokal på bröllop? Hur var det?
Tacksam för hjälp!
Linapina
Melderstein Herrgård utanför Råneå är ett ställe där man kan få "Allt-i-ett". Jag vet att det finns övernattningsmöjligheter och de har även ett litet kapell. Hur det ser ut inne i herrgården eller hur många de kan ta i övernattning vet jag inte.Har tyvärr inga uppgifter om något egentligen utom att stället finns.
deras hemsida finn på adressen
www.meldersteinherrgard.se
hej!
Måste bara få säga till dig linaplina hyr in er på rosfors bruksherrgård. du hittar den på nätet om du söker på de. underbarare ställe får du söka efter att det sen finns 30 bäddar att hyra gör inte saken sämre.