• ELMÅ

Festlokal på österlen?

Hej!

Jag och min fästman har äntligen bestämt oss för bröllop nästa år i augusti. Nu letar vi lokal där vi även kan vigas borgligt. Nu undrar jag om någon har ett bra tips på lokal. Vi har en begränsad budget och behöver få se olika varianter.

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Festlokal på österlen?
  • La Litchi

Om ni kan tänka er att gifta er utomhus finns Backåkra. Vackert och med utsikt över havet. Vet t.ex. att det ska finnas en bra lokal i Borrby.

• Flotten

Måste ni gifta er inomhus eller är det för att ha ett inne alternativ?
    Kan man inte hyra scouternas hus vid Backåkra? Fast Backåkra räknas väl inte till Österlen om vi skall vara petiga!
    Ale stenar är också utomhus(och inte heller på Österlen!)Där tror jag att man kan hyra lokal av Ahls rökeri i hamnen i Kåseberga.
    Tranesgården i Skåne-Tranås www.skanetranas.com  kolla in omgivningarna.
    Borgen i Bollerup, kolla med de som driver gymnasiet där.
    Gärsnäs slott? undrar om inte de inredde för att kunna ha utställningar där, kanske kan man ha bröllop också?
    Dansrotundan i Spjutstorp, hyrs ut av Spjutstorps IF.

• ELMÅ

Jo vi vill ha en utomhus vigsel om vädret tillåter det vill säga. Det hade varit underbart om festlokalen hade en fin omgivning så att själva vigsel tog plats i närheten av festlokalen. Då slipper man fixa transport mm. Dessutom om vädret skulle bli dåligt finns ju en lokal i närheten att använda sig av om man är i vid festlokalen. Tranåsgården är mkt fin. Gärsnäs slott, det får man ta och kika vidare på.

Har ni tips på lokaler mer i närheten av Simrishamns kommun?

• La Litchi

Både Backåkra och Ales stenar är definitivt Österlen. {#lang_emotions_smile}

Gislövs stjärna finns som är närmre Simrishamn. Sen har du Glimmingehus.
    Vet dock inte om man kan ha fest där, men vet att det även finns en angränsande därtill. Vet dock inte heller om man kan använda den för fest eller hur den ser ut.

Sen finns det medborgarhuset i Smedstorp. Inte Simrishamns kommun, men nära gränsen.

Klockaregården heter nog den lokalen i Borrby om jag inte minns fel.

• Tokisen

vi ska ha våran fest i kverrestad bygdegård

Svar på tråden Festlokal på österlen?