• Trollia

Vigselprogram

Ni som gör vigselprogram i eget program på datan,gör ni dubbelsidiga program så som man kan vika 1 A4 på mitten?Det är iaf såna jag tänkt göra men undrar hur man nu får till det på det viset?Någon snäll som vill hjälpa mig?Vi använder programmet Open Office.

• Svar på tråden Vigselprogram
  • mittid

Prova att göra tre spalter först... skriv i de två yttre och använd den i mitten för att justera avstånden från mitten/vikningen och utåt både till höger o vänster... blev det tydligt nog tro?

• Long engagement

Tre spalter och sen får du vända på papret

• Trollia

Ok, får testa det!Tack!

• Trollia

Har testat med tå spalter nu o det verkar fungera..men nu bara till att få sidorna på rätt ställe..puhh inte det lättaste innan kl.7 på morgonen..får nog äta lite frukost innan jag fortsätter med detta...

• Trollia

Yes mitt första vigselprogram utskrivet nu!Bara lite justeringar som måste göras med spalterna o så..kanske nån bild med ska in!

• MiLo Paris

Ok, det verkar redan som du har ordnat det.
    Annars väljer du två stalter men ändrar i marginalerna, så att du får lite större mellanrum mellan spalterna. (tex 4 cm mellan spalterna, och 2 cm från varje kant (höger-vänster) till texten.

Då har du slutligen 2 cm överallt!
    Hoppas det går bra!

• Trollia
    MiLo Paris skrev 2010-05-31 11:43:22 följande:
    Ok, det verkar redan som du har ordnat det.Annars väljer du två stalter men ändrar i marginalerna, så att du får lite större mellanrum mellan spalterna. (tex 4 cm mellan spalterna, och 2 cm från varje kant (höger-vänster) till texten. Då har du slutligen 2 cm överallt!Hoppas det går bra!
    Tack så mkt nu ordnade det sig snyggt också när man drog in avståndet ca 2 cm..

O nu har jag lagt in bilder också det blir så snyggt ska bara försöka få tag i kantorns namn så är det klart sedan!Har iaf skrivit ut 1 exemplar med bilder o allt nu bara kantorns namn som fattas.Så kul!Man blir så glad när det blir som man vill!

• Long engagement

Jag höll på en hel natt till 7 på morgonen när jag gjorde det. Fel i radmatningarna , felstavat skrivaren hackade...Vilken natt det var! T o m sambon var vaken...

• Trollia
    Long engagement skrev 2010-06-06 23:20:50 följande:
    Jag höll på en hel natt till 7 på morgonen när jag gjorde det. Fel i radmatningarna , felstavat skrivaren hackade...Vilken natt det var! T o m sambon var vaken...
    Jadu..nu verkar jag ha fått lite såna där problem till våra festprogram..irriterande..kan ej komma på varför det blir olika långt emellan texterna..har kopierat in text från sidor där jag hittat exempelvis sånger o nu blir det ju inte att stämma blir tokig..o nu har skrivaren börjat krångla med blir så glad!!
Svar på tråden Vigselprogram