Halsont och febrig veckan innan bröllopet.. vad ska jag göra?
Har börjat få mer o mer ont i halsen och känner mig allmänt hängig.. värsta tänkbara tid nu, med bröllopet nästa vecka... Finns det något jag kan göra för att bli bättre snabbt??
Har börjat få mer o mer ont i halsen och känner mig allmänt hängig.. värsta tänkbara tid nu, med bröllopet nästa vecka... Finns det något jag kan göra för att bli bättre snabbt??
Ta det lugnt o vila, drick varmt.
Ät mycket vitlök, det fungerar också bra. Annars som sagt ta det lugnt!
Jag blev sjuk precis efter bröllopet, innan bröllopsresan. Antagligen berodde det på stress. Försök att ta det lugnt och vila så mycket som möjligt, även om jag vet att det inte är så lätt inför bröllopet. Försök sova mycket, drick mycket och ät frukt och grönsaker så du får i dig vitaminer. Man kan ju prova Echinaforce och liknande. Strepsils är också bra och skulle du känna dig hängig på själv bröllopsdagen kan det hjälpa med värktabletter.
Men jag tror nog att du hinner bli frisk till din bröllopsdag, oftast brukar ju halsont och förkylning gå över på ett par dagar.
Ta hand om dig och stressa inte för mycket utan försök njuta av att du snart ska gifta dig.
Lycka till med allt!
Extra stor dos C-vitamin :).
Ladda ordentligt med Esperitox! Massor av C-vitamin. Finns på apoteket, recpetfritt.
Kan Jang,te med honung,varma bad och sov.Drick mycket.
ingefära i kokande vatten låt dra tills de fått färg sen i med honung o citron...funkar bra mot onda halsar
testa på ingefäran! det finns en syra i vindruvor som är bra för halsen. Sen är VILA det mest effektiva fast att jag förstår att det kan vara svårt veckan innan bröllopet, men försök lite i alla fall. Sen är glass jättebra för halsen om du inte är sugen att äta nått... det är kallt för halsen och innehåller bra fetter och lite vitaminer och sånt som man behöver.
Drick mycket. Det hjälper kroppen att skynda på processen lite.
Krya på dig och lyckoönskningar för framtiden!
Jag var i samma sits förra veckan (gifter mig om en vecka). Testade "allt", Kan jang, esberitox, massa frukt, massa te osv men kände mig inte alls bättre.
Fick tipset i fredags att dricka en 4:a whiskey med tevarmt vatten + socker innan läggdags. La mig under täcket och blev oerhört varm, som om kroppen svettades ut förkylningen. På lördagen kände jag mig genast bättre och idag söndag är jag i princip frisk. Dunderkur som jag rekommenderar!!
(Kan ju vara så att all kan jang etc hjälpte till också men det är värt att prova denna kur)
Jag var oxå sjuk dagarna innan ( och efter mitt bröllop). Men du behöver inte oroa dig, själva bröllopsdagen får man så enormt mkt energi och glädje så att endorfinerna sprutar, det finns ingen feber i världen som kan golva dig! Dessa trixen körde jag med:
* Mucoangin
* Nydolex (gurgelvatten, skitäckligt men bra för halsen!)
*Honungsthe
* C-vitamin
*Resorb
*Panodil
*Allergitabletter (cetrizin)
*Whiskey
Denna cocktail gjorde mig absolut fit for fight! Att man sen får igen det dagen efter är ju skitsamma, då har man fått sin man! Och alla tyckte bara det var gulligt att man kraxade fram sitt JA :)
Jag jobbar inom vården och vill avråda från att blanda Panodil och alkohol! Dessa i kombination kan skada levern. Överhuvudtaget skulle jag tillråda att inte blanda in alkohol om man tagit värktabletter, det kan ta ner effekten. Allt beror självklart på hur mycket man dricker, men som en generell regel, blanda inte.
Förkylningar går över på ett par dagar, har man däremot ihållande temp över 38 grader i mer än 3-4 dygn kan det vara läge att söka sin vårdcentral för att utesluta bakteriell infektion.
Jag måste ju fråga TS - hur gick det?
Det gick över lagom till Onsdagen/Torsdagen.. Vigseln var underbar, älskar att vara gift med min älskling. Vår lilla bröllopsresa att kolla på KISS vart också helt undebart.. mysigt hotellrum, blev uppgraderade för att vi var nygifta... hehe.. sen på vägen hem från Stockholm fick jag skit ont i halsen.. nu tre dagar senare ligger jag med feber, en början på lunginflamation och bihåleinflamation... Inget vidare..