Ni med slöja...
Jag har tänkt att ha uppsatt hår, slöja och tiara, men kan inte bestämma mig för om jag ska ha slöjan ovanför #knuten" eller under den? Hur ska ni andra som ska ha slöja göra?
Jag har tänkt att ha uppsatt hår, slöja och tiara, men kan inte bestämma mig för om jag ska ha slöjan ovanför #knuten" eller under den? Hur ska ni andra som ska ha slöja göra?
Jag hade den ovanför men jag hade krona, vet inte om det gör ngn skillnad.
Jag ska ha den under, vill ju att den fina uppsättningen ska synas
Jag vill kunna ta av slöjan till festen. Utan att behöva en frisör till det!
Då bör du nog ha den över... men vad vet jag - är ju inte frisör
Det funkade dock enklet för mig att plocka bort den.
jag ville från början ha den under men när jag fick höra att det är så svårt (ibland även omöjligt) att ta bort slöjan om den sitter under så valde jag över
Min slöja skall vara över frisyren.
Jag kommer också att ha slöjan över frisyren =)
Jag hade min slöja över knuten, hade inte varit några problem alls att plocka bort den om jag velat. Nu gillade jag slöjan så den fick sitta kvar
Finns bilder om du vill se hur det såg ut.
Jag kommer också att ha min slöja över håret.
Kommer ha min över, ska ha krona så det känns snyggast så!
Om jag har slöja ska jag ha den ovanför knuten. Efter kyrkan tar jag av den och då får man se min fina frisyr
Jag hade över knuten o tog av den senare utan problem. Frisören visade min tärna hur man tog av den o hon hjälpte till. Bilder finns i galleriet. Tycker d e finare o ha över =)
Tycker jag med, för mig är det det lite "80-tal" att ha under. :-/
Tack för alla svar, då får det bli över!
Ska ni ha slöjan för ansiktet i kyrkan? och i sånna fall när lyfter ni på den?
Varför ska man ha slöjan för ansiktet? Ni har väl sett varandara förr?
Eller är du bortskänkt till någon du inte känner som ska se dig för första gången i kyrkan?
Jag ska absolut inte ha slöjan för ansiktet, så brukar man inte göra i Sverige vad jag vet. Det är väl vid katolska vigslar som man gör så.