• födelsedagsbrud

TÅRTAN

Behöver hjälp med ideer och bilder om ni har!! Som överskriften säger, är det tårtan det handlar om. Vi skall ha ett litet hemligt bröllop,nu i början av juni. 15 bitars tårta. Vårat färgtema är vitt,rosa och med inslag av silvergrått. Någon som har någon fin bild??Vad har ni valt för smaker???

• Svar på tråden TÅRTAN
  • Nicossambo

Vår tårta bestod av chokladsockerkaksbotten, chokladkräm, kakbotten, chokladmousse, kakbotten och päronmousse. Vit marsipan som säcker tårtan. Små blommor ovan på.

Jag brukar inte gilla tårtor speciellt med för mycket grädde men denna tårtan var riktigt god. Ska lägga in bild i galleriet. 

• födelsedagsbrud

Nicossambo skrev 2010-05-28 21:59:03 följande:
    Vår tårta bestod av chokladsockerkaksbotten, chokladkräm, kakbotten, chokladmousse, kakbotten och päronmousse. Vit marsipan som säcker tårtan. Små blommor ovan på.Jag brukar inte gilla tårtor speciellt med för mycket grädde men denna tårtan var riktigt god. Ska lägga in bild i galleriet. 

Låter gott!! Ser gärna en bild på den!!!

• Greeneyes

Har du tänkt baka själv eller vill du ha tips på inköpsställe?

Det enklaste vad gäller smak är att fundera på om du vill ha chokladsmak eller inte, det gör det lättare att komma med förslag

• Sanna2010

havelina skrev 2010-05-29 07:22:55 följande:
    Om ni råkar vara i området kring Stockholm rekommenderar jag www.cakedesign.se/.

Vet du på ett ungefär va de kostar per bit? Vi är ute efter en ganska enkel tårta...

• födelsedagsbrud

Greeneyes skrev 2010-05-29 08:44:26 följande:
    Har du tänkt baka själv eller vill du ha tips på inköpsställe?Det enklaste vad gäller smak är att fundera på om du vill ha chokladsmak eller inte, det gör det lättare att komma med förslag

Vi skall beställa den från konditor.och choklad, ett måste då jag är chokladberoende

• Nicossambo

födelsedagsbrud skrev 2010-05-28 22:28:41 följande:
      Låter gott!! Ser gärna en bild på den!!!

Finns en bild i galleriet. Ska se om jah kan hitte en som är mer närbild på tårtan.

• Cherrygirl

Jag skulle rekomendera en tvåvåningstårta faktiskt, en liten. Det är ändå roligare att ha en lite mera speciell tårta när man gifter sig.

Kanske med geisha fluff i eller något, med choklad bottnar?
    Sedan kanske citron fluff för att det inte ska bli jätte chokladigt, eller hallon.
    Beror ju lite på vad du tycker om för smaker.

Sedan finns det ju choklad sp (socker pasta) Att täcka tårtan med.
    Den finns både som är vit och brun.

Vart bor ni någonstans?

• havelina
    Sanna2010 skrev 2010-05-29 09:40:09 följande:
      Vet du på ett ungefär va de kostar per bit? Vi är ute efter en ganska enkel tårta...
    Jag tror det beror på hur avancerad man vill ha. Vår har många detaljer och kostar ca 70 kr biten om jag inte minns fel.
  • Peppo79

hjälp! 70 spänn?? vår kostar 32kr/biten med dekoration, inte för avancerat,massa röda rosor som går uppifrån och ner på sidan av tårtan liksom.

• Uppsalabrud2010

Jag beställde tårtan idag, 55 kr/bit. Har fått upgifter på priser mellan 35-70:- beror på var man köper den.

Svar på tråden TÅRTAN