• Eva72

Bröllopstårta

Känns som tiden bara rinner iväg. Vi skulle vilja ha en typ white lady tårta. Men det verkar finnas massa olika recept. Sedan vill man ju ha den nybakad och kanske sockerpasta istället för marsipan. Köpte en White lady på ICA i värmdö köpcentrum, men marsipanen var så tunn så att man inte kände smaken av marsipanen, var nog inte nybakad heller. Någon som vet ett bra ställe där man kan köpa dessa tårtor i Nacka/Värmdö.
    Vit marsipan el sockerpasta (vet ej skillnaden faktiskt) med choklad smaker i. Gillar inte massa grädde och marsan.

Tacksam för all hjälp

• Svar på tråden Bröllopstårta
  • Alexandra73

Prova med Deselius i Gustavsberg!

• elsi

prova ica i sicklaköplvarter, våran tårta var fantastskt!

• Eva72

Pratat med Delselius, dom gör inte den varianten sa dom. Men ska absolut olla ICA i sickla. Nacka forums ICA har den tydligen inte längre normalt, om dom gör dom på beställning vet jag inte. Men ska nog provasmaka en från ICA sickla:) Även om det inte är vad man ska äta nu så här 11 veckor innan, men man måste ju få provsmaka :)
    Tack för förslag

• Trohet

Eva72 skrev 2010-05-28 12:13:54 följande:
    Känns som tiden bara rinner iväg. Vi skulle vilja ha en typ white lady tårta. Men det verkar finnas massa olika recept. Sedan vill man ju ha den nybakad och kanske sockerpasta istället för marsipan. Köpte en White lady på ICA i värmdö köpcentrum, men marsipanen var så tunn så att man inte kände smaken av marsipanen, var nog inte nybakad heller. Någon som vet ett bra ställe där man kan köpa dessa tårtor i Nacka/Värmdö. Vit marsipan el sockerpasta (vet ej skillnaden faktiskt) med choklad smaker i. Gillar inte massa grädde och marsan. Tacksam för all hjälp  

Det här är säkert en dum fråga, men vad är den White lady?

• Plutten2010

Det är lite olika men i grunden är det som i "vår" tårta;
    chokladbotten, vaniljkräm, chokladgrädde och vit marsipan
    Vi har dock lagt till färska jordgubbar för att få lite sommarsmak också..

• Eva72

Plutten 2010, gör ni tårtan själv eller beställer från en konditor?

• Trohet

Plutten2010 skrev 2010-05-28 14:25:36 följande:
    Det är lite olika men i grunden är det som i "vår" tårta;chokladbotten, vaniljkräm, chokladgrädde och vit marsipanVi har dock lagt till färska jordgubbar för att få lite sommarsmak också..

OJ vad gott det låter. Jag älskar choklad och jag älskar jordgubbar!!! Finns det recept?

• Plutten2010

Eva72 skrev 2010-05-28 14:52:38 följande:
    Plutten 2010, gör ni tårtan själv eller beställer från en konditor?

Vi har beställt från konditori... Var där och dubbelkollade igår, som tur var, för de hade gett bort vår beställning till ett annat par.. Kunde gått illa.. *puh*

• Plutten2010

Trohet skrev 2010-05-28 15:00:02 följande:
      OJ vad gott det låter. Jag älskar choklad och jag älskar jordgubbar!!! Finns det recept?

Visst gör det! =) Har inget eget recept eftersom vi köper färdigt men google är alltid bra.. ; )

• elsi

Kolla mina bilder, det är en ica sickla tårta

jag ville också ha white lady men min man ville inte ha marsipan. våran mouse tårta var mums!!.. och annorlunda !

• Eva72

elsi skrev 2010-05-31 11:07:14 följande:
    Kolla mina bilder, det är en ica sickla tårta jag ville också ha white lady men min man ville inte ha marsipan. våran mouse tårta var mums!!.. och annorlunda !

Hyrde el lånade ni tårt ställningen på ICA Sickla också?

• elsi

Vi Hyrde tårtställningen. De var helt underbara och hjälpt oss räkna ut hur mycket vi behövde mm. efter som det var mousse och inte så mycket att spara till nästa dag.

Brud och brudgummen är från Somethingblue.dk

• Eva72

Äntligen lämnat in beställningen på tårtorna. Det blev ICA i sickla, kan varmt rekomendera dom. Det blev Choklad mandel botten, Choklad mousse, Hallon mousse toppad med vit marsipan och lite dekoration. Totalt för 4 st 14 bitars betalar vi 1 324kr, inte farligt alls, och dom är goda :)

• Gorgeousnes

Hur får man se hur bröllopstårtorna ser ut?

• Rosen08

Om ni har någon som kan hämta tårtor i Täby kan jag verkligen rekommendera Veronica & Mrs Ericssons CakeFactory www.cakefactory.nu hon gör fantstiska moussetårtor med sugerpaste. Prisvärt dessutom!

Svar på tråden Bröllopstårta