• Marjo

Nagellack på gélenaglar?

Jag gjorde gélenaglar i onsdags, har aldrig gjort det förr. De blev fina men nu undrar jag om jag kan måla ett lager med klart lack över för att de ska blir mer glänsande. De är lite matta nu.

Kan man måla på gélenaglar? Och hur tar man bort lacket sen för att inte skada gélenageln?

• Svar på tråden Nagellack på gélenaglar?
  • CeKe

Absolut kan du använda nagellack på dem. Det är borttagningsmedlem som inte ska innehålla nåt ämne sen.. Men fråga hos hon som gjorde dem, eller där du köper nagellacksborttagningsmedel så du får rätt

• Lyckliga013bruden

Jag har gele naglar, de vanliga bio sculpture som jag gör på salong. Jag kan måla mina naglar med nagellack och ta bort det med vanligt aceton eller vanliga nagellacksborttagnings medel. Men det bästa är att fråga på salongen där du gjorde dem.

• fibobs

Om det är gelénaglar Bio Sculpture så kan du klarlacka, och bör så göra en gång i veckan. Det kan du ta bort med nagelborttagningsmedel som INTE innehåller aceton. Då finns risk att de blir fula. Så kolla in flaskan du köper att det inte innehåller aceton.
    kramellikram

• fibobs

Gripens remover brukar finnas i varje ICA....{#lang_emotions_sunny}

• Marjo

Nu har jag målat dem! tack för era svar :)

• Snufflan

Skulle rekommendera att köpa remover dirket från salongen, dom har betydligt bättre än typ depend.

• perfektionista

Det finns olika typer av gelé så fråga som sagt på salongen. Spontant skulle jag säga att en acetonfri remover är det bästa. Då är man på den säkra sidan.

Svar på tråden Nagellack på gélenaglar?