• CicciStrömstad

brudskål, sen fördrink, har alla det?

Om man ska följa allt som står om bröllop och hur det ska vara så skall det väl först serveras brudskål när paret anländer till festen, sen blir det ju fördrink inne i lokalen..  Men vi funderrar på att bara ha en drink. Mousserande.  Bör man ha båda? Om inte.. ska vi kalla det för brudskål, eller för fördrink om vi bara väljer 1?   :)

• Svar på tråden brudskål, sen fördrink, har alla det?
  • Uppsalabrud2010

Vi ska bara ha brudskål. Har faktiskt inte varit på något bröllop som har haft både och!

• Innie

Vi ska också bara ha brudskål (som blir lite som en fördrink {#lang_emotions_smile}). Precis som Uppsalabrud2010 har inte heller jag varit på något bröllop med separat brudskål och fördrink, så det kan i alla fall inte vara något HELT galet att bara ha det ena

• Bride in leather

När har man brudskålen?Vem håller i den sas?Ska man säga ngt?

• Sebastiána

Brudskålen = välkomstdrink = fördrink enligt mig. Vi ska nog ha brudskål.

• Sebastiána

När brudparet anländer till festlokalen får alla ett glas med t.ex champagne eller något annat (vi gillar inte champagne så vi väljer något annat) och så skålar man för brudparet. Värdparet eller toastmastern kan utbringa skålen, men även någon annan.

• Aleta

Har aldrig varit på ett bröllop med två fördrinkar. Brudskålen är ju bara att alla skålar för brudparet när de äntligen kommer. Fördrinken brukar serveras till gästerna medan de väntar. När brudparet sedan kommer ser man till att ingen har tomt i glasen, ger brudparet var sitt glas och utbringar en skål.

• MiLo Paris

Vi ska servera mousserande när folk kommer till festplatsen och toastmastern kommer då hälsa alla välkomna och höja glaser i en brudskål för oss!

Jag har aldrig varit med om något bröllop där det serveras TVÅ fördrinkar.

Mvh Louise

• CicciStrömstad

Okej..  Jag va på ett förra sommaren och de var ett jättefint bröllop. då var brudskålen med champagne precis när dom anlände, på utsidan.. när alla hade minglat en stund där ute var det dags att gå in i lokalen, där fick vi jättesnygga fördrinkar med deras initialer på innan det var dags för middag..
    Men då har jag bara brudskålen då... om ni andra verkar göra så.. blir lite mkt med 2 kanske..  

• one

Vi har ett liknande problem. Kan man göra så att gästerna får en fördrink när de anländer och minglar ute eller inne beroende på väder. När vi kommer 15-30 minuter senare blir det skål med champagne?

• Sebastiána
    one skrev 2010-05-28 11:27:28 följande:
    Vi har ett liknande problem. Kan man göra så att gästerna får en fördrink när de anländer och minglar ute eller inne beroende på väder. När vi kommer 15-30 minuter senare blir det skål med champagne?
    Många serverar champagne (eller vad man nu ska skåla i) när gästerna anländer och när brudparet kommer fyller man på med samma dricka så att alla har något att skåla i.
  • Grodfrun

Alla brollop jag varit pa har brudskal/fordrink typ varit samma sak, alltsa man far ett glas bubbel (oftast med pafyllning) och man skalar saklart for brudparet, sen minglar man lite. Ibland har det serverats canapeer och ibland inte, beror pa hur tidigt/sent vigseln varit och nar middagen ar.

Svar på tråden brudskål, sen fördrink, har alla det?