Byta ringar vi borgligvigsel
Vi ska ha en enkel borgligvigsel, nu undrar jag om hur man gör med ringarna. Jag ska få en till ring är det bara jag som får min ring under vigsel då eller ska jag sätta på min blivand man hans förlovnings ring?
Vi ska ha en enkel borgligvigsel, nu undrar jag om hur man gör med ringarna. Jag ska få en till ring är det bara jag som får min ring under vigsel då eller ska jag sätta på min blivand man hans förlovnings ring?
Vi gör så att jag får min nya och han får förlovningsringen som nu även blir vigselringen.
Ok, ja jag tänkte nog att vi oxå ska göra så. men har ju aldrig gift mig förut så man vet ju inte riktigt vad man kan göra o inte :D
I den borliga vigseln behöver ni inte byta ringar alls om ni inte vill. Men ni kan också göra så att bara du får en ring eller att båda får en ring. Man kan välja med adnra ord.
Vi kommer göra så att jag har min förlovningsring på när vi komer in och så får jag vigselringen under akten.
Sambon kommer inte ha någon ring när vi kommer in utan han får sin upputsade nygraverade förlovningsring som numer även blir vigselring.
Vi kommer utbyta ringar efter att vigselförättaren bett oss ge varandra handen för att befästa löftet eller vad de nu säger...
Precis så kommer vi också göra. (Om jag inte svullnat upp alltför mkt av graviditeten.. )
Åh, kul grattis!
Då måste du väl kunna sätta den på lillfingret eller nåt? Eller hur gör man då?
Ni kan göra precis hur ni vill med ringarna, de ingår liksom inte i vigseln. Ni kan byta skor om ni vill det, bara det passar er!
(Förutom ringar så fick jag ett par glas som min man hade blåst och han fick vårt hemliga familjerecept på snaps.)
Det låter ju jätte bra :)
Fan det kanske man skulle gör ge honom en gamal svettig sko istället :D
Vad mysigt med recept o glassen :)
Skoleken kommer att få en ny innebörd.