• Bluebride

    Nu har jag blivit fru

    Oj, vad trött man blir av att gifta sig ha ha ha ha

    Dagen innan bröllopet var hemsk med åskväder och en stressfull kväll att få till festlokalen men vad vackert det blev när vi hade dukat klart. Vita dukar med mörklila löpare och 2 servetter i två olika lila färger.

    Allt blev så sent, så man kom inte isäng förrän vid halv 2 på natten och somna var jättesvårt. Så sömn blev nog bara 4 timmar till slut, då jag vaknade tidigt och hoppade direkt in i duschen.

    Hela morgonen var stressig, för vi behövde få till det sista till festlokalen, med saker vi hade glömt. Så hem igen, då vi behövde bli sminkade och få håret gjort. Medan tärnan gjordes iordning fick jag behövlig massage av en kompis tills det var min tur, även här blev det lite stressigt för tiden gick och tärnan fick klä på vår dotter och så blev det att åka till församlingshemmet för snabbt påklädning med hårrullar i huvudet.

    Men det gick bra. Vid kyrkan möttes vi av vår brudnäbb och en sovande dotter (som sov genom hela vigseln och fotograferingen) och pappa som skulle leda mig in. Framme vid altaret stod min man och var nervös och precis innan vi kom så började han känna tårar bränna bakom ögonen. Han var nervös genom vigseln och vid löfterna missade han några ord och när han skulle sätta på ringen höll han på att sätta den upp och ner (bär en V-ring) Men allt gick bra och vi fick våra in och utmarcher.

    Efter vigseln var det fotografering med gästerna och fotografen, Oj vad bilder det har blivit Har säkert totalt 1000 bilder att gå genom sen.

    Allt flöt så bra det kunde, även om min kompis som skulle servera typisk blev magsjuk dagen innan. Men de flesta vi har pratat med har tyckt att hela dagen var lyckad.


    Fru H nu
  • Svar på tråden Nu har jag blivit fru
  • Alvs

    Ett stort grattis!!! Visst blir man helt slutkörd av att gifta sig?{#lang_emotions_smile} Vår dotter (17 månader) lyckades hålla sig vaken fram till halv ett på natten, hon bestämde sig för att hon skulle vara med hela kvällen, och hon hade jätteroligt! Men vad konstigt det känns att säga man isf sambo!{#lang_emotions_tongue_out}

  • Korallbruden

    Grattis till en underbar dag


    Vår stora dag =3 juli 2010
  • Bluebride

     


    Alvs skrev 2010-05-25 21:51:22 följande:
    Ett stort grattis!!! Visst blir man helt slutkörd av att gifta sig? Vår dotter (17 månader) lyckades hålla sig vaken fram till halv ett på natten, hon bestämde sig för att hon skulle vara med hela kvällen, och hon hade jätteroligt! Men vad konstigt det känns att säga man isf sambo!

    det där kände jag med. jag har sagt fästman länge nu och helt plötsligt ska jag säga man

  • nni

    GRATTIS från en sommarbrud till en annan !!
    Dagen lät mycket romantisk! Lycka till fortsättmningsvis också!

  • Bluebride

     


    nni skrev 2010-05-26 00:06:40 följande:
    GRATTIS från en sommarbrud till en annan !!Dagen lät mycket romantisk! Lycka till fortsättmningsvis också!

    tackar

  • Julibrud och nästan 30

    Grattis vad härligt de måste kännas att äntligen blivit fru :)

  • Rosvägen

    Gratulerar!! Läängtar själv till att dagen ska vara här och att vakna morgonen därpå, när allt är avklarat och det blev som det blev förhoppningsvis bra;)

  • Trollia

    Grattis!


    Förstår det där med stressen!Vi gifter oss på lördag o ringde till lokaluthyraren igår för att få uppgifter om när vi skulle få lokalen..skulle få den först 16 på fredag..så vi beslöt oss för att hyra den ett dygn till så nu får vi den redan torsdag kl.19..kostar lite mer men det kan det nog vara värt om det blir mindre stress..vet hur sönderstressad jag var till sonens dop..men då hade vi lokalen endast på morgonen!

Svar på tråden Nu har jag blivit fru