• Bride in leather

Texter om gästerna

Hej alla.

Hur kommer ni på texter om gästerna?

• Svar på tråden Texter om gästerna
  • Lina o Peter

Vi ska ha en rad eller två om gästerna inuti festhäftet, i samband med bordsplaceringen som också kommer finnas där i. (Och såklart på större papper i lokalen)

Vi skriver om t.ex. studier/ yrke, gärna med roligare ord (finns trådar om det här på BT) t.ex. undersköterska = Pottkuskare osv osv. Även intressen och andra "isbrytare" som gästerna kan prata om. Vi blir dock 80 pers, så en rad elelr två räcker bra. man kan ju skriva på vers/rim om man vill, men jag valde bort det, är tillräckligt svårt ändå

• Martinaa

Vi skrev vad vi visste om dem, vad de jobbar med, om de har nån speciell hobby/intresse, nån kul anekdot eller om det är något speciellt de gillar eller ogillar. För de personer vi inte visste så mycket om (tex respektive) så har vi helt enkelt frågat den vi känner i paret och bett dem berätta några grejer så har vi plockat det som vi gillat. Det är verkligen inte lätt att få ihop nåt skojigt om alla, och vissa har mer text än andra... Men jag tycker det hör till och det är kul att komma till en bröllopsfest och se vad som är författat om en själv! :)

• Bride in leather

haha pottkuskare...det är jag det

tack

• Bride in leather
    Martinaa skrev 2010-05-24 20:39:55 följande:
    Vi skrev vad vi visste om dem, vad de jobbar med, om de har nån speciell hobby/intresse, nån kul anekdot eller om det är något speciellt de gillar eller ogillar. För de personer vi inte visste så mycket om (tex respektive) så har vi helt enkelt frågat den vi känner i paret och bett dem berätta några grejer så har vi plockat det som vi gillat. Det är verkligen inte lätt att få ihop nåt skojigt om alla, och vissa har mer text än andra... Men jag tycker det hör till och det är kul att komma till en bröllopsfest och se vad som är författat om en själv! :)
    ja jag tycker också att det är kul:)
Svar på tråden Texter om gästerna