Bio på möhippan?
Vi funderar på att ta med bruden för att se Sex and the City 2 på hippan. Vad tror ni? Blir det tråkigt att sitta still i en biosalong i två timmar?
Vi funderar på att ta med bruden för att se Sex and the City 2 på hippan. Vad tror ni? Blir det tråkigt att sitta still i en biosalong i två timmar?
Både och. Det är ju inte så hippaaktigt eller festligt att sitta i en biosalong i 2 timmar - å andra sidan är det mycket roligare att se en film tillsammans ett helt gäng än med bara en eller två personer. Mina bästa biominnen är när vi gått ett stort gäng och sett en film. Om ni har en massa aktiviteter innan filmen kan det kanske vara ett bra sätt att pusta ut en stund?
Jag vill jättegärna se filmen själv, men mina väninnor (som gärna ser filmen också) bor 120 mil bort .
jag skulle inte vilja det. jag vill göra något jag inte skulle gjort i vanliga fall. Bio kan man gå på sen.
Jag skulle inte heller vilja det. Möhippa för mig är när man UMGÅS och det tycker jag dessvärre inte man gör i en biosalong. Däremot kan man ju ha Sex and the city-dag och bl a ge henne biobiljetter till filmen som hon får nyttja när hon själv vill.
Jag hade nog blivigt lite besviken om mina vänner tog mig till bio.. Vi ska tydligen på någon spadag jag vet inte så mycket mer om det
Ni kan ju gå på bio kvällen innan möhippan och låtsas "som ingenting" och så ha en möhippa med SATC-tema sedan.
jag tycker det beror på. Om man börjar en möhippa med sex and the city tema på förmiddagen och planerar att sluta den kanske vid 3 på morgonen/mitt i natten, så kan det vara skönt och lite passande att gå på sex and the city filmen. Speciellt om det råkar vara premiären. Men om man börjar hippan med satc tema på eftermiddagen/kvällen så tycker jag inte det passar.
Om mina vänner hade tagit med min på SATC på eftemiddagen och sedan gått och druckit lite goda drinkar efteråt så hade jag blivit jätteglad!
För det första är jag grymt allergisk mot klassiska möhippor med utklädnad, förnedring och fylla. Jag skulle nöja mig med en picknik i paken med mina bästa vänner faktiskt!
Men det viktigaste är ju att utforma möhippan efter bruden! Vad tycker hon om?
Möhippan ska anpassas till vad bruden är för tjej. Är hon en lugn person eller gillar hon att "busa"/parta?
Mmm, jag hade varit glad åt att kompisarna fixat en möhippa men hade absolut velat göra annat än kolla på film!! Det är enligt mig det minst sociala man kan göra... Hellre då sitta hemma i någons soffa och prata en massa, eller en picknick eller vad som helst bara det inte innefattade bio, tystnad, opersonligt etc!
Det beror väl helt på bruden. Är hon en lugn tjej som inte tycker om att parta järnet och som dessutom älskar SATC så varför inte. Kan ju dessutom vara skönt som ngn skrev att få en andningspaus i en för övrigt fullspäckad dag.
Du känner din kompis bäst, tror du hon skulle uppskatta det så kör.
Om den blivande bruden verkligen älskar bio och SATC så kanske. Om ni inte kommer på något som passar henne bättre, vill säga.
Själv skulle jag tro att mina vänner skämtade om de tog med mig på bio under möhippan, men det är ju bara jag det.
Jag fick inte ens en möhippa så biohade varit ett steg uppåt för mig...
Jag skulle älskat det! Men så är jag också SATC-tokig. En eftermiddagstid på bion och sedan mat och efter det glamma till varandra i rejäl SATC-anda innan en kväll med många fina drinkar på stan. Go for it!
Jag skulle tycka att det skulle kännas lite trist...bio innebär ju t ex att man inte pratar med varandra...
Nej, fy va tråkigt att gå på bio på möhippan! Sitta där i mörkret och bli småtrött. Jag älskar SATC men skulle jag bli inföst på bio på möhippan skulle jag tro att det var ett skämt. Eller snarare hoppas att det var det..!