• Sötskruv

Kicks eller Body Shop + hår ?

Står i valet och kvalet om jag ska anlita Kicks eller Body Shop för min brudmakeup. Någon som vet något om dom ? Vill ju självklart ha en hållbar make up som sitter hela dagen. Var intresserad av Make up store först men dom var så väldigt mycket dyrare än dom andra två.
    Det är Gävle det handlar om men dom kanske använder samma produkter i andra butiker.

Vilket är bäst att göra först, hår eller smink (det ska göras på två olika ställen) ?

• Svar på tråden Kicks eller Body Shop + hår ?
  • Bride in leather

Hår först.Jag ska göra på Kicks,de tar 690 MUS tar väl 500?

• Sötskruv

Här tar Kicks 495 kr, Body Shop 500 kr och Make Up Store tar hela 1495 kr {#lang_emotions_surprised}

• Bride in leather

what?ok jag kanske inte kollade på en bröllopssminkning men 1500??då ska det jäklar hålla bra länge

Konstigt med prisskillnaden på Kicks.

• ninasjoholm

prisskillnaden på kicks måste blivit något fel.. det är samma pris i alla butiker i sverige. 495:- är för en makeuprådgivning. 690:- är för en brudsminkning och då ingår 30min konsultation..

• Sebastiána

Jag har upptäckt att Kicks faktiskt finns i den håla jag kommer att gifta mig i (för några år sedan fanns bara en (1!) klädaffär och ingen sminkaffär). Jag har sminkat mig hos MUS innan och tyckat att det blivit snyggt men kakigt. Hur är egentligen Kicks? Kan man bli provsminkad av samma sminkös? Jag hittar ingen info på hemsidan.

• say yes

på body shop är det viktigt att man ser till att samma tjej som provsminkar gör sminkningen på dagen D.

• ninasjoholm

ja på kicks blir du provsminkad av samma som ska göra på bröllopsdagen... i alla fall i vår butik... men det kanske är olika i olika städer... men det är bara att fråga för så vill man ju ha de.

• Sötskruv

Jag var in på Kicks idag igen och frågade. Dom tar 495 kr för brudsminkningen, 60 min. Vill man ha en provsminkning innan så kostar den 250 kr och tar 30 min enligt tjejen jag pratade med. Hon sa att dom använde mycket bra produkter för att det skulle sitta hela dagen. Konstigt att det är så olika priser, det borde ju vara lika på alla ställen när det är samma kedja.

• Bride in leather
    Sötskruv skrev 2010-05-24 15:46:21 följande:
    Jag var in på Kicks idag igen och frågade. Dom tar 495 kr för brudsminkningen, 60 min. Vill man ha en provsminkning innan så kostar den 250 kr och tar 30 min enligt tjejen jag pratade med. Hon sa att dom använde mycket bra produkter för att det skulle sitta hela dagen. Konstigt att det är så olika priser, det borde ju vara lika på alla ställen när det är samma kedja.
    Här tar det 90 minuter och det inkluderar provsminkning,verkligen konstigt
  • Sötskruv

Idag var jag in till Kicks ännu en gång, dom hade prislistor stod framme och där stod det 650 kr för brud- och festmakeup (90min). Jag frågade om det var dom priserna som gällde och det var det. Jag blir inte klok på detta, vilket pris är det egentligen som gäller tro !?! Det borde väl vara samma priser i alla butiker ?

Svar på tråden Kicks eller Body Shop + hår ?