• 11dec2010

kom på att vi vill gifta oss borgerligt om en månad, funkar det?

Eller behövs mer tid för det formella??

• Svar på tråden kom på att vi vill gifta oss borgerligt om en månad, funkar det?
  • grisbjörnen

Du måste anmäla om hindersprövning och det kan ta ett tag, framförallt nu när det börjar bli högsäsong. Men skicka in det så fort du kan så kan du alltid hoppas på att det hinner komma. Du kan inte vigas utan det så kolla detta först.

• sandralainen

vart vill du gifta dig? När jag i april försökte få plats i stokholms stadshus till juli var de fullt fram till sep. Och vigselförättare kan också vara svårt att boka med så kort varsel, under högsäsong. I övrigt ser jag inte några problem med det.

• M och D S

Det tog exakt två veckor för oss att få hindersprövningen klar sen är det bara att ringa rådhuset eller liknande för att beställa tid. Ska själv vigas i rådhuset den 12 juni och där är gott om tider kvar. (bor i Malmö). Lycka till!!

• 11dec2010
    sandralainen skrev 2010-05-23 20:22:59 följande:
    vart vill du gifta dig? När jag i april försökte få plats i stokholms stadshus till juli var de fullt fram till sep. Och vigselförättare kan också vara svårt att boka med så kort varsel, under högsäsong. I övrigt ser jag inte några problem med det.
    Vi tänkte gifta oss borgerligt i Göteborg. Om vi inte får plats i stadshuset eller rådhuset så kanske man kan ta hem en vigselförättare som kan ta det en vardag? 
  • sandralainen

Många vigselförättare gör det nog på andra platsen än bara rådhuset. Ring o kolla de första du gör imorn. Många kan nog vara bokade. Speciellt på lördagar men kan ni tänka er en vardag som du skrev så har ni kanske större chans. Grattis förresten till ert beslut!

Svar på tråden kom på att vi vill gifta oss borgerligt om en månad, funkar det?