Hur ska jag fria?
Min sambo och jag har snart varit ihop i 10 år. Vi har varit förlovade i 9 år och har 3 barn och villa ihop. När vi pratat om bröllop innan så har han alltid sagt att vi väntar tills vi har hus och gifter oss i trädgården. Fine! Nu har vi haft hus i 3 år och nu skyller han på att tomten är för liten. Så nu tänker jag att det är dags att ta tag i detta själv annars lär inget hända liksom. Så hur ska jag göra? Han är inte den romantiska saken utan mer jordnära. Hade nog inte tänkt mig någon reglerätt frieri men jag måste ta upp det.
Alla mina barn fick hans efternamn för jag trodde att ajg snart skulle få det också. Jag känner personligen att jag egentligen skiter i fester osv runt vigseln utan jag vill bara bli han fru och få hans efternamn för att det känsn som jag mer tillhör familjen. Förstår ni hur jag menar? Men han vill ha fest och kunna bjuda på drickat. När vi diskuterat bröllop vid olika situationer och kommit in på vad vi skulle vilja så är det något i stil med barfota bröllop i trädgården medans släktens alla barn får springa runt som de vill.
Därför håller jag nu på att räkna på vad ett bröllop skulle kosta så jag vet det innan jag friar.
Men hur tycker ni jag ska lägga fram det?