• Trollia

Vigsel och festprogram

Hur har ni lagt upp era vigsel och festprogram?

Tycker det är svårt att veta vad vi ska skriva i tex vigselprogrammet, ska man skriva ALLT?Eller bara saker som ingångsmusik, psalmer och utgångsmusik?Behöver tips på hur det ska läggas upp!Eller om någon har ett exempel man kan se?

• Svar på tråden Vigsel och festprogram
  • Planer

Vi kommer nog inte att ha något vigselprogram. Ska gifta oss på en strand och cermonin blir ganska kort...så de känns lite onödigt för oss

• lydice

Du behöver inte skriva allt men det kan vara bra att skriva lite mer.

Ingångsmusik
    Psalm
    Vart ni ev ska ha solon kan vara skiftande plats.
    Vigselakt
    (Psalm/solo)
    Bön
    Fader vår
    Välsignelse
    Psalm
    Utmarsch

Du kan alltså i den delen då prästen läser bibelord och ni säger ja till varandra skriva ordet Vigselakt. På sås ett behöver inte allt skrivas ut.
    Ordet bön står för den förbön som Prästen ber för er. Smart är också att ha med texten på psalmerna och Fader vår. Man behöver som sagt inte ha med allt men ofta är det skönt att ändå veta någorlunda vad händer sedan.

• patrikoannika

Hör med prästen.

Han gick igenom med oss allt som skulle stå med. Sedan renskrev vi och han läste igenom igen.

Det tyckte jag var bra. Jag menar jag har ju liksom inte en susning om vad som ska stå med och i vilken ordning allt kommer.

• Trollia

Tack för era svar. Hittade i en annans forum mallen på vigselprogram, tycker det var bra..ska försöka skriva nåt liknande..vet för närvarande inte om vi kommer ha någon solosång eftersom de vi frågat har backat ur, både en vän och en trubadur har nu tackat nej o vi gifter oss den 12 juni..inte så mkt kvar att få någon annan att fixa sången..blir troligtvis utan sång då..

Svar på tråden Vigsel och festprogram