• 20100710

brudbukett med kallor

Jag har tänkt mig vita kallor i min bukett, sammanbundna med vitt satinband. Hur många bör man ha för att det ska se snyggt ut? Och är det ok för tärnor och näbbar att ha en kalla..? Det är ju en djungel det här med blommor ju ;)

• Svar på tråden brudbukett med kallor
  • Steven och Johanna

Det beror nog på hur du ska ha buketten och hur stora kallor du vill ha. Tre kallor  med tex steelgrass eller liknande snyggt arrangerade över armen kan räcka. Om du ska ha en traditionell handbukett behövs det förstås flera! Tycker personligen att en kalla för en tärna kan bli fint!

• 20100710

tänkte ha en traditionell handbukett.. 10-12 stycken kanske, skulle det bli bra..? Jag är usel på blommor och sånt {#lang_emotions_wink}

• Lindahl

Hade själv tänkt mig att använda kallor till min bukett, några stycken ihopbundna med ett brett silverband och ev något grönt i...så det tror jag kan bli jättesnyggt....

• passionsblomman

Jag tror du behöver komma iväg till en blomsteraffär och få se i verkligheten hur det på ett ungefr skulle se ut. Det finns Kallor i enormt mnga olika storlekar och kvalitéer (och därmed också prisklasser). Alltifrån små pyttiga och rätt korta till bamsestora som har stjälkar på över en meter.

Så om du får se några stycken tillsamamns i verkligheten så blir det lättare. och en bra florist hjälper dig också bedöma utifrån hur du själv ser ut vad som är lagom. Då vägs även klänning och slöja osv in i helhetsbilden. en stor klänning på en lång kvinna kräver ju fler blommor än en snäv, knäkort klänning på en liten  och nätt tjej.

En eller ett par Kallor till tärnorna går alldels utmärkt för övrigt.

• 20100710

åå tack för era tips och åsikter :)

• fibobs

20100710 skrev 2010-05-19 16:13:16 följande:
    Jag har tänkt mig vita kallor i min bukett, sammanbundna med vitt satinband. Hur många bör man ha för att det ska se snyggt ut? Och är det ok för tärnor och näbbar att ha en kalla..? Det är ju en djungel det här med blommor ju ;)

titta i mitt galleri, där har jag den bukett jag ska ha....kanske några fler.

Svar på tråden brudbukett med kallor