• hemlig­hetsma­keri
    Äldre 19 May 15:42
    3313 visningar
    8 svar
    8
    3313

    somrig kjol/klänning till bröllop (som gäst)

    Hej!
    Jag ska på bröllop i juni och måste införskaffa kläder för detta. Enligt klädkoden till mörk kostym så ska kjolen eller klänningen gå till knäna. Problemet är att jag inte hittar nån!
    Har letat på HM, lindex, kappahl, gina, vero moda, MQ m.m. utan att hitta. Tycker att jag mestadels bara hittar korta klänningar eller alldeles för korta kjolar! Och är dom inte det så är dom vita!

    Är det nån av er duktiga som skulle kunna ge mig tips och råd? Vill inte vara ute i sista sekunden och vara tvungen att köpa nåt jag inte riktigt tycker om...
  • Svar på tråden somrig kjol/klänning till bröllop (som gäst)
  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 19 May 19:02
    #1

    men HM har jag massvis med fina klänningar som går till knäna. Man ska inte leta på deras ungdomsavdelningen utan de lite finare kläderna

  • Nordis­kbrud
    Äldre 19 May 19:15
    #2

    Att den går precis till knäna är ju inte superviktigt, bara den inte är skamlöst kort så fungerar även en som är lite kortare än detta.
    Men har du kollat på Sisters också? De hade en del när jag var där sist. Kolla andra butiker än bara de stora kedjorna. I vår lilla stad har vi två butiker som faktiskt tar in snygga kläder och mycket klänningar just för fest.

    (Sen är väl tyvärr modet inte det lättaste att hitta något i just nu som är lite "finare". Tycker överlag att det är ett urskumt mode och jag hittar absolut inget när jag kollar efter kläder.)


  • hemlig­hetsma­keri
    Äldre 19 May 20:43
    #3

    Tack för svaren :)

    Ska nog kolla lite mer på HM då! Och sisters har jag faktiskt inte varit till!

    Anledningen till att jag inte kollar i små affärer, utan bara i dom stora kedjorna, är att jag tror att det är dyrare i små affärer (?) och jag vill inte lägga ner så mycket pengar på det...

  • Nordis­kbrud
    Äldre 19 May 20:48
    #4

    Kan bara jämföra med "våra" två små och de ligger ungefär i samma prisklass som kedjorna. Men som alltid så finns det ju dyrare plagg också men det är inte per automatik så att mindre butiker är dyrare än HM


  • Linfrö­t
    Äldre 20 May 11:48
    #5

    asos.com har hur många och fina klänningar som helst!!

  • Vinter­10
    Äldre 20 May 14:15
    #6

    Håller med TS, de flesta klänningar i butik nu är urkorta! Är man längre än 1,70 och är över 25 så funkar det ju inte? Till och med märken och affärer som vänder sig till en något äldre åldersgrubb (typ MQ) har skitkorta klänningar.


    MEN, det finns också många superfina hellånga klänningar i butik nu. Det kan man ju också satsa på. Precis som Nordiskbrud skriver så är det ju inte längden i sig som är det viktiga och jag tycker i alla fall att en hellång klänning funkar fint till den klädkoden också. Om det inte är en balklänning då förstås utan något "enklare".

  • Äldre 12 Apr 19:29
    #7

    Det finns många fina klänningar på La Redoute hemsida. Hoppas du fick lite hjälp!

  • Äldre 12 Apr 19:43
    #8
    +1
    smily skrev 2015-04-12 19:29:26 följande:

    Det finns många fina klänningar på La Redoute hemsida. Hoppas du fick lite hjälp!


    den här tråden är 5 år gammal och trådstartaren bör ha varit på bröllopet för länge sedan... 
Svar på tråden somrig kjol/klänning till bröllop (som gäst)