Vilka bra tips! Tack så mycket!
Jag vill inte förlova mig bara för sakens skull utan jag känner att det är nästa rätta steg för oss och jag vil så gärna visa världen ytterligare att vi är så pass seriösa som vi är. Vi har väl pratat om det någon gång men inte så ingående, inte mer än typ att: Ja, vi vill vara med varandra för alltid och giftemål finns med i planeringarna!
Vi försöker ju just nu skaffa barn och enligt min personliga åsikt så kommer förlovning före barn i ett förhållande. Giftemål är inte ett måste innan barn, det är ett smaksak. Men jag känner att förlovningen är ett löfte till varandra och andra runt oss att barn och giftemål kan komma i framtiden och självklart att alla ska se hur mycket vi älskar varandra :)
Många släktingar har pikat oss med kommentarer som: "Är det inte dags för förlovning snart?!" Men han verkar inte ta åt sig av det :P Jag hade gärna friat till honom om han inte tidigare sagt att han vill vara den som tar det steget... Men det kan vara värt att ta upp samtalsämnet ;) Tack för tipsen som sagt!!