• oopsidoo

Hinta om förlovning...?

Hejsan!

Jag vill så gärna förlova mig med min kille, vi försöker skaffa barn och vill vara förlovad innan ett barn kommer.
    Är det någon som har några tips på hur man kan luska ut ifall han tänker på ett eventuellt frieri? Hur kan jag hinta på ett diskret sätt utan att fria till honom? (han har sagt att han vill vara den som friar)
    Detta känns som en skitsak men tänkte höra lite med er här på BT om ni har några bra tips eller erfarenheter {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Hinta om förlovning...?
  • Dolly84

Lägg fram en bröllopstidning som han "råkar" se. Eller lämna en sida om bröllop framme på datorn... Eller så säger du helt enkelt att det skulle vara såå underbart att vara förlovad

• Karolina A

Försök att komma in på samtalsämnet förlovning och bröllop. Nu står det t ex mycket i tidningarna om Victoria och Daniels bröllop, läs en artikel där och börja diskutera vad det står. Kom in på att det vore så roligt att gifta sig och hur du skulle vilja ha det.

Ofta tror vi att andra ska förstå vad vi vill, men i de flesta fall måste vi vara ganska tydliga för att de ska göra det. Jag tror att du kan behöva hinta flera gånger om det här så tanken slår rot hos din kille. Gå inte bara och vänta om det är så att du vill förlova dig, utan som sagt, se till att ni kommer in på ämnet. Kanske kan någon kompis hjälpa till genom att ta upp en allmän diskussion kring bröllop?

• Katarina Michael

Be en kompis hinta honom på en fest. Ty att hon fråga om de inte dags för en förlovning snart, att de är er tur typ

Då blir de inte du som tar upp ämnet men du kan ändå känna av vad han står någonstans...

• Nicossambo

Kan inte du överaska honom med en förlovning??? Planera antingen hemma en romantisk dag elelr om ni åker iväg på en weekend elle nått.

• aikidoaasa

Frågan som jag ställer är: Är det en förlovning "bara" för att bli förlovad eller för att först förlova och sedan inom en snar framtid gifta er? Den lilla skillnaden kan vara orsaken till att inte gjort något ännu.

• oopsidoo

Vilka bra tips! Tack så mycket!

Jag vill inte förlova mig bara för sakens skull utan jag känner att det är nästa rätta steg för oss och jag vil så gärna visa världen ytterligare att vi är så pass seriösa som vi är. Vi har väl pratat om det någon gång men inte så ingående, inte mer än typ att: Ja, vi vill vara med varandra för alltid och giftemål finns med i planeringarna!

Vi försöker ju just nu skaffa barn och enligt min personliga åsikt så kommer förlovning före barn i ett förhållande. Giftemål är inte ett måste innan barn, det är ett smaksak. Men jag känner att förlovningen är ett löfte till varandra och andra runt oss att barn och giftemål kan komma i framtiden och självklart att alla ska se hur mycket vi älskar varandra :)

Många släktingar har pikat oss med kommentarer som: "Är det inte dags för förlovning snart?!" Men han verkar inte ta åt sig av det :P  Jag hade gärna friat till honom om han inte tidigare sagt att han vill vara den som tar det steget... Men det kan vara värt att ta upp samtalsämnet ;)  Tack för tipsen som sagt!!

• OomphGirl

Haha jag kör på att räkna lämna kataloger från tex cartier eller tacori runt hemma..

Eller min favorit. Helt ärligt gör jag detta varje gång..

När vå är på stan och går förbi trevliga juvelerare så gör jag en monthy python funny walk. Oftast i slowmotion. 

Detta får min pojkvän att skratta.. planen är att förr eller senare så kommer han direkt att koppla diamantringar med något roligt och känna för att gå in och köpa "något" till mig haha. 

Men huvudsakligen så är rak och öppen konversation. Dvs. "Jag vill vara förlovad när vi får barn ihop" det är ignet frieri utan bara öppna kort.

• pyrro

Jag körde hintar under lång tid....vi han få 2 barn under tiden. Har haft en lång tråd om det här tidigare hur jag skulle hanter att han inte friade då jag var starkt påverkad av detta. Jag hade provat lämna datorsidor uppe, annonsen med ringar, brutit ihop på fyllan en gång. Tillslut skrev jag ett brev till honom där jag förklarade precis vad det betydde för mig att vi skulle vara gifta. Några månader senare friade han och vi bokade bröllopet direkt. Så antingen kör du raka puckar eller så tar du det lugnt ett slag, ni verkar ju redan ha diskuterat det iom att han sagt att han vill vara den som friar

Svar på tråden Hinta om förlovning...?