• Snowcl­oud
    Äldre 17 May 22:49
    2076 visningar
    4 svar
    4
    2076

    Interaktiv bröllopskarta

    Hej,


    Jag har suttit och kikat på lite olika bröllopswebbsidor. På weddingwire.com finns en kul, interaktiv kartfunktion där man kan lägga in symboler och information. Dessvärre fungerar den bara för amerikanska adresser.


    Efter lite googlande har jag hittat några andra kartfunktioner, men med hemskt tråkiga symboler.


    Har någon stött på något liknande verktyg som fungerar bra och ger snygga kartor?

  • Svar på tråden Interaktiv bröllopskarta
  • IloveD
    Äldre 18 May 13:38
    #1

    Jag vet inte om det är så du menar, men vi har project wedding som hemsida. Där finns funktionen av en karta. Den ser ut så här:

    http://www.projectwedding.com/map/LindaDaniel

  • Snowcl­oud
    Äldre 18 May 19:30
    #2

    Tack, Linda! Jag är redan inne på projectwedding och filar på webbsida!{#lang_emotions_laughing}


    Förresten hade du några problem med att editera platserna? Karftunktioner hittar platsen för vigseln, men namnet stämmer inte helt. När jag försöker editera namnet flyttar sig plötsligt markören några kilometer...

  • IloveD
    Äldre 2 Jun 13:12
    #3

    Jag förstod faktiskt inte hur man gjorde så kyrkan ligger "lite off" på kartan.
    Har du kommit på hur man gör?

  • Lillar­ia
    Äldre 2 Jun 13:15
    #4

    kan rekommendera google maps. Den använde vi, du kan göra dina egna pins osv. Kolla gärna in på vår hemsida, så kan du se hur vi gjorde. 


Svar på tråden Interaktiv bröllopskarta