• Piien

Ni som beställt från Landy Bridal - HJÄLP! Nervös..

Hejsan!

Jag har, efter att ha läst mycket här om era positiva erfarenheter, beställt klänning och tärnklänningar ifrån Landy Bridal. Betalningen gjordes den 30:e mars.

Nu är jag lite smått nervös då jag inte hört något från dem, får inget svar på mina mail och när jag loggar in och ska kolla på min order finns det ingen där under ordrar.

Ni som beställt därifrån, hur har det fungerat för er? Känner ni igen er i detta? Hur lång tid har det tagit från betalning till leverans (custom made size)? Dela gärna med er av era erfarenheter! Bör jag vara orolig?

Vänlig hälsning,
    Angelica

• Svar på tråden Ni som beställt från Landy Bridal - HJÄLP! Nervös..
  • Magnusmaria

Hej!

Jag har precis samma erfarenhet som du! Jag har kontakt med en tjej som heter Lucy, inget efternamn, känns sådär seriöst... Jag betalade den 8/4-2010 men de säger att de inte fått betalt. Jag har kollat med min bank och pengarna har gått iväg och finns på banken i Taiwan men om de kommit in på deras konto kan de inte se.

Jag har fått ett ref nummer som jag gett till Landy Bridal så att de lättare ska kunna spåra pengarna. Men antingen så förstår de inte engelska tillräkligt bra eller så struntar de i det för nått vettigt svar har jag ännu inte fått....

Nån annan som faktiskt har fått sin klänning?

TokMajsan

• Tessan 1983

jag har beställt från landy bridal. Jag hade heller ingen order upplagd som jag kunde se, men jag har  fått klänningen och är supernöjd. Tog väl ca 5 veckor att få den. Jag betalade via paypal. Jag fick heller inget svar på mail ibland. Då skickade jag samma mail igen, och fick svar inom kort från Lucy. Jag beställde direkt via mail då deras hemsida inte ville som jag ville, och skrev vilken modell och size jag ville ha. Det kändes ju sådär, jag var jättenojjig över att ha beställt och betalat till någon som endast skrivit ut sitt förnamn, och sen fick jag inget refernsnummer heller, så jag hade inget att "gå" på. Men klänningen dök ju upp ändå

• Magnusmaria

Tack Tessan! Då finns det hopp i alla fall! Jag gjorde en bank betalning istället för Paypal, kanske därför fast det borde ju inte spela nån roll.

Grattis till klänningen! :) Har du nån bild så man kan se vad du beställt?

Kram

• Tessan 1983

nu är galleriet synligt, ursäkta mitt vrakutssende på bilden, samt den något skrynkliga klänningen. Men den är jättefin tycker jag. det är den som heter HS0239

• Piien

Jag fick tag på dem via telefon och fick höra att klänningen skulle skickas om tio dagar. Dagen efter hade jag fått ett mail om att de skulle skicka klänningen redan dagen därpå, och att jag inte skulle oroa mig. Imorgon kommer de från DHL med klänningen så jag uppdaterar då igen, men allt verkar lösa sig :)

• Magnusmaria

Det har det inte gjort för mig! :( Igår så gjorde jag en reklamation så att pengarna dras tillbaka från deras konto. Jag betalade den 15/4 och de hade pengarna den 19/4 men de har hela tiden nekat till att pengarna har kommit. Men när min bank tog kontakt med dem så erkände de.
    Jag kommer definitivt att varna andra från att handla hos dem!! Så tråkigt!

• cape79

Jag har också beställt från Landy och är väldigt nöjd .

Det tog 5 veckor att få klänningen precis som det stod i deras hemsida .

Betalningen gjorde jag via paypal för att vara säker att de hade mottagit pengarna skickade jag två mail till Landy eftersom flera varnade att englska var inte deras starka sida därför klistrade jag in i mailet kvitton från paypal och beställningsordern från Landys hemsida i samma mail samt begärde att de skulle svara för att veta om pengarna hade hamnat på deras konto.

Fick svar från Lucy att klänningen skulle bli klar ASP , efter tre veckor skickade en till mail och frågade om dem skulle hålla tidsramen , fick svar att klänningen skulle komma till sverige den 30 April vid den 22 April skickade jag en till mail om det skulle bli några förseningar eller  om klänningen skulle skickas den 30 så fick jag svar att klänningen skulle bli klar i tid. Den 25 får jag ett mail  att jag skall hämta klänningen  vid närmaste servicepoint och nu har jag den hemma och är super nöjd 

(var noga om använda samma mail som du skickade tidigare så att Landy kan se vad de har gett dig för svar och kan kontrollera historiken).

Den enda minus var att jag kunde ej följa upp klänningen på deras hemsida , märkte att de uppdaterar inte den så det står inte något info om vad som händer med  klänningen ifall den håller på att tillverkas eller om den kommer skickas iväg .

Svar på tråden Ni som beställt från Landy Bridal - HJÄLP! Nervös..