• Planer

En eller två tärnor?

Kan inte bestämma mig för det här med tärnor...
    Jag var tärna när min syster gifte sig förrra året! Så jag vill nog att hon ska vara min tärna eftersom hon kommer ju alltid att finnas...
    Men så funderar jag på att välja en kompis oxå, vi har varit vänner i 7-8 år. Inte alltid jätte tajta men ändå umgåtts. Vi blev bra kompisar för ett år sedan och umgås några ggr i veckan i dag. Ska hon vara min tärna oxå? det är frågan! på sett å vis vill jag ju att hon ska vara delaktig.

• Svar på tråden En eller två tärnor?
  • MallaA

Jag tycker absolut att du ska ha två tärnor. Det gör inget om man har flera.

Själv har jag fyra, mina tre systrar och min blivandes syster. Att ha en kompis hade också varit roligt men då hade det blivit för mycket.

• Casmel

Jag skulle egentligen bara ha min syster som tärna men eftersom vi bor 60 mil ifrån varandra så ville jag ha en tärna som kunde vara närvarande under planerandet och så och då valde jag att ha en av mina bästa vänner oxå som tärna och det känns super Vi ska bara ha en marskalk så det var egentligen därför som jag bara ville ha en men 2 blir dubbel lycka eftersom båda har kompletterat varandraNär den ena inte kunnat vara närvarande har den andra funnits till hands och tvärtom så jag känner verkligen att jag gjorde rätt val

Bröllop 17/7
  • jillzan

jag håller med ta båda. jag ska själv ha två tärnor min syster och min bästa vän =))

• adrianasbröllop

Jag ska ha tre{#lang_emotions_smile}

• Maxiander

Jag ska ha två tärnor, min syster och min bästa vän sedan över 20 år tillbaka :) Känns underbart! De är supergulliga, hjälpsamma och verkligen engagerade ♥

Min blivande man ska bara ha en bestman så vi blir ojämt antal men ja... Hade på ett sätt velat ha alla mina bästisar som tärna men vi vill ha ett relativt litet bröllop och om vi ska ha massa marskalkar och tärnor så blir det ju lite ojämt fördelat kanske. de passar sig nog bättre på större bröllop tänkte vi.

Sen är det väldigt smidigt med bara två, snälls, tärnor, tänk allt tjafs man hör om med klänningar mm Vi har det inte så alls, sen är jag väldigt obestämd av mig och litar till deras goda tycke och smak så även om vi köper deras klänningar får de tillsammans välja klänning och frisyr mm :)

En annan av mina bästa vänner är värdinna så hon är minst lika delaktig hon med! Passar bra då min tärna som är min kompis bor på Ibiza och inte kan fixa med möhippa och sånt. Min lillasyster får fint stöd från båda två :)

Är så nöjd så :)

www.maxiander.se/

• Planer

det tråkiga är bara att jag har ingen sån BÄSTA vän...min sambo är min bästa vän. Och han kan ju inte vara min tärna  haha

• Maxiander
    Planer skrev 2010-05-20 21:10:51 följande:
    det tråkiga är bara att jag har ingen sån BÄSTA vän...min sambo är min bästa vän. Och han kan ju inte vara min tärna  haha
    Hihi ja det är klart :) Så är det nog här också men "näst bästa vän" :)??? Eller bara nära väninna? Ta den kompis du umgås med mycket nu annars, om det känns rätt! Annars är ju bara en tärna, din syster, utmärkt det med :) Huvudsaken är att det känns bra! Fråga din blivande man annars?! Vi pratar om allt som rör bröllopet tillsammans, även om tärnor, det är väl en av sakerna man har sin bästa vän till och de har massa bra idéer om allt som man inte visste att de hade någon tanke om!

www.maxiander.se

• spunge

jag ska ha två.. bästa tjejkompisen å bästa killkompisen.. min m2b ska ha sin syster å sin bästa killkompis.

• Sonja68

I ditt fall skulle jag bara ta syrran som tärna.

Svar på tråden En eller två tärnor?