• Moi mokulat

Drink ist för champange

Någon än vi som har funderingar på detta?
    Tips på vad ni ska ha eller har haft?
    Blir det dyrare med drinkar?

• Svar på tråden Drink ist för champange
  • 19juni

Ja vi har faktiskt funderat på att ha en välkomstdrink med flädersmak. Vi tyckte att det passar ju sommaren till. Men det var innan jag fick reda på att man "ska" ha champange till brudskål. Hade faktiskt ingen aning om det , så nu vet jag inte hur vi ska göra!

• dolly klara

Kommer troligen ha en drink till brudskålen istället för champagne då varken jag eller brudgummen tycker om champagne, så trots alla "ska" och "måsten" väljer vi en drink.
    Drink sorten är ännu inte bestämd merän att den ska vara frisk och kommer därför troligen innehålla lime i och med att det är mitt i sommaren.
    Vi har räknat på det och det blir inte dyrare med drinkar, snarare något billigare...

• KatjaB

i någon av alla mina bröllopstidningar så blandar de en hallonpuré skumpa och cointrau (eller nåt sånt, vet inte riktigt vad det är) Hursomhelst så blir det en härligt röd drink som enligt tidningen ska vara gott

• thebe

sour apple
    smirnoff gröna äpplen
    sprite
    lime

underbar frisk drink. finns ingen som har sagt nej till denna under tiden jag jobbade bakom en bardisk.

• Houdini

När jag och exet gifte oss hade vi fläderdricka av något slag.

Det var hemgjord fläderchampange tror jag, det är tjugo år sedan och min svärmor gjorde den. Mitt ex och jag gillade inte heller champange.

Så strunt i måstena om ni vill ha en fläderdryck av något slag ha det.

Varför i hela världen ha en skål man själv inte gillar?

• Flotten

Det här hör väl till kategorin "det bestämmer ni själv"!!!

• Moi mokulat

lillalyckan skrev 2010-05-15 00:40:17 följande:
    Vi tänkte bjuda på glögg istället för champagne, gifter oss i december och tänkte att det kan vara gott med nåt varmt när man kommer till festen.

Har du tänkt på kiviks varma vin? Hur gott som helst.

• Moi mokulat

Jag läste i en tidning fläder likör och mouserat vin och läst tror jag det var.

Sour apple är?

• yayita

Houdini, synd att fläderdrycken inte bidrog till ett "tills döden skilje oss åt" för er, men jag håller med om att man ska dricka vad man vill.

Jag dricker väldigt sällan och då vill jag att det va gott. Vi hade Asti Cinzano och det vattnas fortfarande i min mun när jag tänker på hur gott det var!
    Lycka till! //Gloria

• Philippine
    19juni skrev 2010-05-14 16:18:30 följande:
    Ja vi har faktiskt funderat på att ha en välkomstdrink med flädersmak. Vi tyckte att det passar ju sommaren till. Men det var innan jag fick reda på att man "ska" ha champange till brudskål. Hade faktiskt ingen aning om det , så nu vet jag inte hur vi ska göra!
    Ska man? Det har jag aldrig hört! :)
    Vi ska ha fläderdrink, vi gifter oss i mitten av juli och vi tänkte att det kan vara gott med något friskt och lätt i (förhoppningsvis) värmen.

Jag hittade det här någonstans på nätet:

4 dl vitt vin
    2 dl koncentrerad fläderblomsaft
    1 l mineralvatten utan smak
    isbitar
    1 lime i tunna skivor

Testade det häromdagen när det var så fint väder här, och det var mums! Vinet, bubblet, flädersmaken - det blir perfekt! :)

PS. Annars är Cava eller Prosecco bra alternativ till champagne. Mousserande men friskare.

• Zouzou

Personligen gillar jag bägge, drink och champagne, men tycker det är så festligt med champagneglasen om jag skulle ha drink skulle jag försöka servera det snyggt också. Jobbade på ett ställe var paret ville ha en sorts havtornsdrink. Det blev inte alls fint tyvärr. Och när det var uppdrucket såg det ännu värre ut i glaset!

• tomlinn

Vi kommer att ha vit martini och sprite med frusna björnbär i. Om vi inte redan hade handlat all martini hade vi eventuellt bytt till det nya Kiviks-fläderbubblet som stod på nyhetshyllan på systemet häromdagen, det var gott!

• BlivandeFruPettersson

thebe skrev 2010-05-14 21:13:20 följande:
    sour applesmirnoff gröna äpplenspritelimeunderbar frisk drink. finns ingen som har sagt nej till denna under tiden jag jobbade bakom en bardisk.

Upplevde precis det samma, fick väl göra sådana till ungefär 80% när vi hade den som kvällens drink. Riktigt god drink!

Vill man så finns det ju även champagnedrinkar.

• Linfröt

Något som är väldigt gott är att blanda Champagne och 2cl kir det blir då en Kir Royal.
    Supergott och något mittemellan Champagne och en drink!!

• elisabettan

Vi kan inte skåla i champange pga kylan! Ishotellet rekommenerade en drink i isbaren eller ingenting alls! Haha! Spriten gör att drinken inte fryser som champangen annars gör!

Det passa iofs oss sominte gör så mycket annat "by the book", vi ser det som en kul grej!

DÄrför tycker jag självklart att ni kan bjuda på en drink!

• FruSandèn
    thebe skrev 2010-05-14 21:13:20 följande:
    sour applesmirnoff gröna äpplenspritelimeunderbar frisk drink. finns ingen som har sagt nej till denna under tiden jag jobbade bakom en bardisk.

Hur ska den blandas? Hur mycket går åt till ca 30 personer?

Svar på tråden Drink ist för champange