• 1 Grevinnan

Bra hudlotion som luktar gott!

Jag har köpt en ny parfym till bröllopet. Den heter D&G Rose the one som jag tycker luktar väldigt gott. Den ska enligt beskrivningen lukta bla. svarta vinbär, ros, liljekonvalj, vanilj, pink grapefrukt, madonna lilly, sandelträ etc.
    Nu vill jag hitta en bra hudlotion till som luktar fräscht och gott, men inte för starkt. Någon om har nåt bra tips?? hade inte tänkt spendera flera hundra...

Även nån bra deo som funkar bra, luktar gott, men inte för mycket, parfymen ska ju dominera.
    Tacksam för tips, bröllopet är nu på fredag.

• Svar på tråden Bra hudlotion som luktar gott!
  • Sebastiána

Är det inte bäst att köra parfymfritt. Det funderar jag på. Då finns det inga andra dofter som krockar med parfymen.

• empa83

gå in på Åhlens å lukta dig fram! doft är ju väldigt indeviduellt. själv kommer jag inte ha parfym, äger ingen. låter kanske dumt men min hud luktar väldigt gott i sig själv. sen han jag få eksem av alkoholen i parfymer om jag är i solen, det är väl därför jag slutat använda det:(

• swee1

Biotherms Lait Corporel har jag använt flera år, den doftar apelsin/citrus men inte så att man luktar starkt länge. Du kanske kan prova på lite t ex på Kicks och prova sen hemma hur den fungerar med parfymen.   

• Retrobohem

Samma som parfymen tycker jag verkligen du ska unna dig :) då sitter dofterna kvar längre oxå utan att du behöver spruta så mycket eller många gånger i tron att du inte doftar något.

• CE76

Body Shops E-vitaminlotion i den rosa burken doftar svagt och fräscht liksom, jättetrevlig, man blir dessutom mjuk som en persika :)

• empa83

swee1 skrev 2010-05-11 14:18:42 följande:
    Biotherms Lait Corporel har jag använt flera år, den doftar apelsin/citrus men inte så att man luktar starkt länge. Du kanske kan prova på lite t ex på Kicks och prova sen hemma hur den fungerar med parfymen.   

är faktiskt den bästa jag testat, så sval å skön!

• Greeneyes

Jag tycker som alla andra att du ska välja en diskret hudlotion för att det inte ska krocka eller påverka parfymen.

• Miu

Antingen samma som parfymen eller en doftfri. Men D&G är ju ganska stark i doften så jag personligen hade kört på en doftfri bodylotion

Svar på tråden Bra hudlotion som luktar gott!