• Sebastiána

Sushi till välkomstdrinken?

Någon som haft/funderar på att ha sushi till fördrinken? Makirullar är ju väldigt behändiga som plockmat. Man får väl ha vegetariska också för de som är skeptiska till rå fisk, gravida och vegetarianer. Man måste ju inte äta det om man inte vill. Vi kommer inte att ha någon lång väntetid mellan välkomstskål och middag.

• Svar på tråden Sushi till välkomstdrinken?
  • Tausen

hihi Vi har också tänkt köra med sushi till välkomstdrinken. Tänkte att gästerna behövde nåt litet att fylla magen med innan middagen. :)
    Jag tror det kommer bli kanonbra!

• Sebastiána

Kom på att det inte finns en enda sushirestaurang i Hässleholm där vi ska ha festen och i närliggande Kristianstad finns bara en och den har fått usla recentioner. Jag har gått sushikurs och kan göra det själv, men det är så hilma kladdigt och köket ser ut som *** efteråt.

• Rufsas

Hade gärna velat ha sushi men kommer inte att ha det pga att det är lätt att gästerna (och jag såklart) får soja på sina fina kläder.

• Bride in leather

Nej men fick dessa tipsen från de vi anlitar

Skinka och Cantadou

Rökt lax och Cantadou

Snurror av rökt nötkött och pepparrotsost

Salta kex med Brieost och druva

Nachips gratinerade med ost och tomat

Vi ska ha skinkan,salta kexen o nachipsen
  • Alexxxi

Vi tänkte ha sushi till välkomsdrinken, men vi ska ha champagne som välkomstdrink, passar det verkligen ihop??

Vi tvekar starkt =S

• Sebastiána
    Alexxxi skrev 2010-05-10 12:32:01 följande:
    Vi tänkte ha sushi till välkomsdrinken, men vi ska ha champagne som välkomstdrink, passar det verkligen ihop?? Vi tvekar starkt =S
    Vi funderar på att bjuda på mousserande björkvin. Jag har aldrig smakat det så jag vet inte om det är gott, men det sägs passa väldigt bra till sushi (påminner visst om en blandning mellan vitt vin och sake).
  • Alexxxi

Åå fan, kanske nåt att ha då... Ska ta och köpa en flaska och testa =)

• Tausen

Vi tänkte göra sushin själav dagen innan. Kommer nog bara ha vegitarisk eftersom att alla kan äta det. Vet dock inte vad vi ska bjuda på för nåt att dricka till.
    Nån som har nåt bra förslag på alkoholfri välkomst drink som kan passa till sushi??

Svar på tråden Sushi till välkomstdrinken?