• Sandra och Daniel

1 tärna 2 marskalker?

Vi har nu ett litet dilemma....Jag kommer att ha min närmsta vän sedan många år tillbaka som tärna och min man har utsett sin bror som bestman (marskalk).

Men nu vill han även ha sin bästa kompis, som marskalk. kan man ha det så? Fast jag bara har 1 tärna?

Mvh

• Svar på tråden 1 tärna 2 marskalker?
  • BMTS

Vi kommer att göra likadant, min syster är tärna och min mans båda bröder blir marskalkar. Inga problem med det tycker jag!

• Tessthemess

Jag tycker absolut att ni skall köra på det! :)

• DaisyMom

Det går väl jättebra! Jag var tärna på ett av mina bästisars bröllop och dom hade två tärnor och en bestman, gick finfint!

• Sandra och Daniel

Tack för svaren! Känns lite lättare nu att göra som vi vill{#lang_emotions_laughing} När man vet att även andra anser att man kan vara lite originell..{#lang_emotions_sunny}

Vi kommer att ha 1 tärna men 2 marskalker har vi bestämt oss för nu när vi ser att ingenting är omöjligt! {#lang_emotions_sunny} Även fast närmsta omgivningen anser annat...{#lang_emotions_undecided}

• DaisyMom

Äsch, skit i vad andra tycker! Det är ju ERT bröllop för tusan!

• Kileane

Jag har en bror och min fästman har två systrar, så förmodligen ber vi dem alla tre och om de ställer upp blir det då två tärnor och en marskalk De får väl gå in alla tre med brorsan i mitten!

• Sebastiána
    Sandra och Daniel skrev 2010-05-10 15:31:23 följande:
    Tack för svaren! Känns lite lättare nu att göra som vi vill När man vet att även andra anser att man kan vara lite originell.. Vi kommer att ha 1 tärna men 2 marskalker har vi bestämt oss för nu när vi ser att ingenting är omöjligt! Även fast närmsta omgivningen anser annat...  
    Fattar inte varför er omgivning tycker det är fel. Det finns inget som säger att man måste ha samma antal tärnor som marskalkar.
Svar på tråden 1 tärna 2 marskalker?