• Jennyml

Varning för Cinderella i Malmö

Jag vill varna för Cinderella i Malmö. Köp inga kläder där. Jag har köpt en fesklänning som vid köpet var sönder i dragkedjan. Jag blev lovad korrigering av detta vid köp (tull ordinarie pris). Jag skulle inte kunna se att klänningen varit sönder när jag fick tillbaka den. Efter 2 månaders väntan (!!!) hämtade jag klänningen. Jag hade inte möjlighet att prova den i affären utan var tvungen att ta hem den. Väl hemma provade jag den och det visade sig att hela dragkedjan "var full av drag". Sömmen var sned och tyget lade sig i veck kring dragkedan. Jag gick tillbaka med klänningen till CINDERELLA och sa att jag inte var nöjd. Jag hade betalat fullpris och klänningen var inte ok. De tog emot klänningen igen och ägarinnan (Yvonne) strök på den i minst 30. Klänningen blev värre av detta. Nu var där en stor "bula" i tyget förutom sned söm och dragningar i tyget......Ägarinnan slingrade sig, talade emot sig själv o s v. Jag blev mycket upprörd och tillsist erkännde hon att hon orakat "bulan" i tyget genom sin strykning. Hon lovade att åtgärda detta. Men att "dragen" och den sneda sömmen inte berodde på dem. Hon insinuerade att jag sytt in klänningen hos någon annan (storlek 34  - jag är smal, men inte så smal !!!!!!) Jag frågade henne om hon som sömmerska skulle vara nöjd med en sådan klänning. Hon sa att jag valt att köpa den så. Jag sa att två av hennes ansällda, plus min sambo och min mor varit med när jag köpt den och ingen av dem hade sagt något om dragen och den sneda sömmen då. I nästa vecka (19 2010) ska jag hämta klänningen igen och ska då "bulan" i tyget ska vara korrigerad. Jag återkommer med mer info om klänningen då och servicen från ägarinnan Yvonne.

Vaning för Cinderella i Malmö
  • Svar på tråden Varning för Cinderella i Malmö
  • EmMagnus

Jag har också varit inne hos dem när jag letade brudklänning. Det kom en tjej och öppnade dörren, sen försvann hon så vi fick helt sköta oss själva. Väldigt konstig service tycker jag.

Jag har svårt att rekommendera dem till någon, dessutom har jag fått höra från branschfolk att dom är supersviniga mot sina konkurrenter också och att allt bara handlar om att tjäna pengar.

• EmMagnus

Åhhh förlåt, jag hoppas så klart att det löser sig med din klänning!!! Eller att du åtminstone får pengarna tillbaka.

• Jennyml

Jag ser att jag har många stavfel i min "Varning för Cinderella". Jag var så himla arg när jag skrev det.

Svar på tråden Varning för Cinderella i Malmö