• saga 2010
    Äldre 8 May 19:11
    13990 visningar
    9 svar
    9
    13990

    Roliga namn på drinkar

    Jag och min blivade kom på att vi vill ha roliga namn på vår dinkmeny. Så istället för att kalla dem för P2, GT Rom & Cola osv. har vi bestämt för att döpa om dem lite i temat kärlek/bröllop. Nu är bara frågan VAD ska vi döpa dem till? Har börjat spåna på några idéer och bland dem finns namnen Förförare, Sommardröm, Romans och Förälskelse. Någon som har lite fler/bättre förslag på ord? Skulle behöva lite kuliga förslag :)

  • Svar på tråden Roliga namn på drinkar
  • Eriane
    Äldre 8 May 19:14
    #1

    Oskuld (En mjukare sötare drink kanske med mjölk?)
    Brudpar (er favisdrink så klart)
    Kärlekshetta (kan passa till Bloody Mary t ex)

  • hjärta­t74
    Äldre 8 May 19:21
    #2

    eller döp dem efter gästerna:) typ kalle..lika söt ..

  • Eriane
    Äldre 8 May 19:22
    #3

     


    hjärtat74 skrev 2010-05-08 19:21:01 följande:
    eller döp dem efter gästerna:) typ kalle..lika söt ..

    Hehe det var en bra idé men kan vara svårt att komma på drinkar om bröllopet är stort. Kanske bara efter dom närmaste

  • Sanna2­010
    Äldre 8 May 20:26
    #4

    jag skulle döpa dem efter brudparet!

    Typ Anna å Calles första kyss
    Anna å calles fredagsmys

    etc...

    Jag va på ett bröllop där de döpt drinkarna efter brudparet å de va uppskattat!

  • happyt­oaster
    Äldre 8 May 20:38
    #5

    Vi kommer nog att ha följande på vår drinkmeny:


    Brudens: Champagnecocktail


    Brudgummens: Whiskey Sour


    Första kyssen: Isbjörn


    Kärlek: Cosmopolitan


    Gotländsk sommarnatt


     

  • saga 2010
    Äldre 9 May 20:00
    #6

    Bra idé att döpa varsin drink :)! Vi kommer att ha 85 gäster så det känns svårt att välja ut endast några av dessa. Vill inte favorisera. Gillar Gottländsk sommarnatt.. bara att byta ut till Norrländsk :). Fler förslag?

  • Sebast­iána
    Äldre 10 May 09:00
    #7
    Eriane skrev 2010-05-08 19:14:09 följande:
    Oskuld (En mjukare sötare drink kanske med mjölk?)Brudpar (er favisdrink så klart)Kärlekshetta (kan passa till Bloody Mary t ex)
    Fast vad har oskuld med bröllop att göra?
  • Sebast­iána
    Äldre 10 May 09:03
    #8

    Hur gör ni med drinkarna? Har ni bartender som blandar dem, får gästerna blanda själva eller kommer ni att förblanda i kannor klart att servera?


    Vi funderar på att blanda i kannor (inte allt på en gång såklart) och ha någon som står i baren och håller ordning, men inte en riktig bartender.

  • saga 2010
    Äldre 10 May 17:14
    #9

    Vi kommer att ha festen på en restaurang och får därför inte köpa någon alokohol utifrån, tyvärr. Personalen på hotellet kommer att stå i baren och blanda, gästerna får köpa sina drinkar själva. Vi kommer däremot bjuda på bål, champagne och vin till maten.

Svar på tråden Roliga namn på drinkar