• Wanabe planner

Bordsdekoration utan blommor och ljus?

Hjälp.

Jag ska tillverka/köpa bordsdekorationer till min systers bröllop. Jag har köpt bordskristaller/diamanter att lägga ut på borden. Men vill även ha något annat på bordet. Festen hålls på Birger Jarl och där är alla ljus förbjudna och blommor kommer inte att hålla i min bil under dagen. Alla ideer mottages tacksamt.

Suz

• Svar på tråden Bordsdekoration utan blommor och ljus?
  • KatjaB

ok. Det går ju att sticka ner en blomma i en limefrukt, så att limen är som en vas. vet inte hur långt du har att åka men då kanske blommorna klarar sig eftersom det är så få blommor man behöver. (bara du har vattenpackat dem)

Annars går det att dekorera med äpplen, med rosblad i siden som man bara strösslar ut på borden.
    Med ljusslingor som ringlar över borden. Ikea har haft en sån variant som går på batteri, så då behöver man inte ha eluttag att tänka på.
    En kruka murgröna borde ju kunna hålla sig också som du sen bara knipsar av alla rankor å som du lägger ut.
    Har de något färgtema?

• bruden i skogen

Murgröna är bra för det håller utan vatten. Dock ej från krukväxt utan trädgårdsmurgröna.

Kvistar av ormhassel som du kan lägga på borden eller i små vaser.

Plocka stenar och diska av så blir de supervackra, har jag själv gjort nu.

Dekorations sand, finns att köpa.

• Wanabe planner

Temat är svart vitt och diamant. Syster vill ha det "blingat" 

• KatjaB

ok. Om ni vill ha ljuskoppar/lyktor så finns ju billiga låtsas värmeljus som går på batterier. Kostar inte så mycket och finns bla på claes ohlsson. Då får ni ju lite ljus på borden vilket ger lite stämning.
    Billiga ljuslyktor som jag själv håller på med är billiga ljuskoppar från ikea som man spraylimmar spets på, så attt de blir snyggare. Sånt i svart o vitt kanske kan funka?

Vaser med stora strutsfjädrar istället för blommor är ju effektfullt. Finns att hitta på ebay billigare än i sverige.

Måla kvistar vita och lägg som en löpare på borden. Om du limmar lite på dem och doppar i socker så blir de lite glittrigt frostiga också (kanske för vintrigt) men då går det att skapa en helt vit dukning tex, vilket är väldigt snyggt. Och så svarta detaljer till.
    Sen finns ju annars större dekorationsdiamanter som du kan blanda med de små. Finns på panduro bla.

• happytoaster

En riktigt bred svartspets är snyggt som löpare mitt på bordet, går även att lägga flera bredvis sig om man inte hittar en som är tillräckligt bred.

• Wanabe planner

Alla ideer låter jättebra skall förmedla dessa vidare. Fler ideer mottages då älskad syster kan vara lite bridezzilla med glimten i ögat.

• Steven och Johanna

Lägg ut kallor som de är utan vatten som dekoration. De håller hur länge som helst utan vatten. Finns i olika färger såsom vitt och nästan svart. Blir superläckert :)

Svar på tråden Bordsdekoration utan blommor och ljus?