• lydice

Bag in box...

Funderar och undrar.

Vi skall ha en lite enklare middag med buffe och efterätt.

Vi har tänkt köpa bag in box vi (plus öl och cider) att bjuda på till middagen.

Kan vi bjuda på bag in box?
    Jag tänker att vi då kan köpa mer och också bjuda på mer än om vi köper flaskor. Verkar det "billigt"?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bag in box...
  • hernameispekka

Det kan ju passa till enklare middag :) annars kan man ju fylla "secondhand"flaskor och tillbringare med det om man inte vill ha lådan framme

• Pärlis

Vi ska också ha buffé och bag in box =P
    Tycker det funkar bra!

• AndréaK

Vi funderar också på bag in box, men kommer då troligtvis att köpa några karaffer =)

• lydice

Tack, ja karaffer får det kanske bli... Åtminståne till maten, sedan kanske ingen bryr sig om bag i boxarna längre...

• Lara C

Som ovan sagt, använd karaffer till middagen, och kanske även efter, så spelar det väl ingen roll.

• Påfågeln

Stoppa vinet i karaffer så tycker folk att det är jättelyxigt!!!

• Sebastiána

Vi tänkte också ha bag in box. Det blir både billigare och på något sätt smidigare att inhandla. Vi kommer att servera ur karaffer av något slag och dessa fyller serveringspersonalen på under kvällen.

• Sebastiána
    lydice skrev 2010-05-06 22:07:25 följande:
    Tack, ja karaffer får det kanske bli... Åtminståne till maten, sedan kanske ingen bryr sig om bag i boxarna längre...
    Det finns säkert något bröllopsföretag som tagit fram något "bröllopigt" fodral till bib.
  • stavfellet

Eller klä in boxarna i färgat papper?

• lydice

Tack, det blir karaffer! I alla fall till middagen. Det blir också öl i flaska under middagen och burkar sedan. Tack för tipsen!

• LJochMH

jag var nere i Ullared och köpte 25stycken karaffer för 15kr/st....

• Hard Bob

Hej alla kommande bröllopspar.

Jag vill definitivt rekommandera er att ta en tur med ett nytt företag som heter FlaskExpressen (det är mitt företag).

Istället för att spendera en hel dag plus 1500 till 1800 kr på att åka till Tyskland kan ni åka gratis med min expressbuss Malmö-Köpenhamn-Malmö på bara 99 minuter. Bussarne går på lördagar kl. 10:00 från Malmö Stadion.

Öl, vin och starksprit beställes enkelt och smidigt på www.flaskexpressen.com tilsammens med en biljett til den avgång som ni önskar.

Allt är beställt och betalat hemifrån, så hela resan tar bara 99 minuter tur/retur. Ni är tillbaka på Malmö Stadion med varorna kl. 11:39.

Priserna är nästan på nivå med Tyskland, och ni sparar en hel dag + 1500 till 1800 kr i resekostnader. Det blir billigast och lättast i slutändan.

Välkommen Ombord !

mvh // Lars.
    Ring gärna för ytterligare information. Jag förstår svensk även om jag är dansk - tlf. +45 / 26 33 85 70.

Svar på tråden Bag in box...