• Fårävv­ör
    Äldre 6 May 06:46
    3652 visningar
    17 svar
    17
    3652

    Uppsala 2011

    Någon mer som ska gifta sig i Uppsala 2011?

  • Svar på tråden Uppsala 2011
  • Bellso­n
    Äldre 6 May 10:37
    #1

    Vi har inte bestämt oss ännu. Men det lutar åt det! Kommer därifrån ursprunglgen, men nu bor vi i Skåne. 


    Har ni tittat på några ställen i Uppsala än? Har ni bestämt datum?

  • Mörk Ängel
    Äldre 6 May 14:21
    #2

    Åh vad roligt med en sådan här tråd!


    Vi gifter oss i oktober 2011.

  • Mörk Ängel
    Äldre 6 May 14:22
    #3

    Hur långt har ni kommit, fårävvör?

  • mrsJR
    Äldre 6 May 15:55
    #4

    Vi ska gifta oss i Öregrund 2011, närmare bestämt den 28 maj

    Bara ett år kvar snart!

  • Mary83
    Äldre 6 May 18:56
    #5

    Jaa!

  • Fårävv­ör
    Äldre 6 May 23:22
    #6

    Kul att vi är några stycken!


    Vi har preliminärbokat festlokalen (igår!) för två olika datum, antingen 21e maj eller 28e maj 2011. tänkte hålla det lite öppet tills vi bokat vigselplats. Det är första festlokalen vi vart och kollat på, men jag har varit där förut och gillar både lokalen och maten som serveras där, så det blir nog bra! Den passade bäst helt enkelt och då kändes det inte lönt att kolla på en massa andra bara för att jämföra.


    Nu i helgen ska vi börja leta efter vigselplatser. Är inte helt överens om det ska bli borgerligt eller kyrkligt, men sambon har gått med på att titta på några ställen där jag kan tänka mig att gifta mig borgerligt, så han får känna hur det känns typ. Han är lite rädd att det inte ska bli tillräckligt mäktigt och kännas "på riktigt" på nåt sätt. Jag har erbjudit mig att följa med och kolla på nån kyrka med (har ingen aning om vilken i så fall) men vill egentligen helst inte gifta mig kyrkligt känner jag...


    Nåt mer har vi egentligen inte planerat även om en del lösa tankar finns. Kan inte låta bli att fundera på brudklänningar och har redan bestämt mig för att åka ut till bröllopsgården i vittinge i sommar och kolla på lilly-klänningar. Eventuellt åker vi nog ut till norrtälje och kollar på nixa-klänningar med... Man kan ju alltid ta en tripp till havet samtidigt!

  • Mary83
    Äldre 7 May 19:18
    #7

    Vad har ni bokat för lokal?

    Vi har bestämt kyrka och är på jakt efter lokal. Ska titta på några i sommar.

    Planen nu är bröllop i augusti 2011.

  • Fårävv­ör
    Äldre 9 May 08:07
    #8

    Mary83: det blev Markan på Eklundshof.  De har två olika lokaler de hyr ut, Mässen och Markan. Dessutom finns det ett litet hotell där också, vilket är bra för oss för många av våra gäster behöver någonstans att övernatta.

  • Mörk Ängel
    Äldre 10 May 12:07
    #9

    Hur många gäster har ni?


    Vi verkar landa på mellan 60-65 stycken. Vi letar efter en festlokal där vi får ta med oss egen mat och dryck. Vi tänkte ta kontakt med Ilalina.

  • Fårävv­ör
    Äldre 11 May 09:22
    #10

    Tror vi blir mellan 50 och 60 st.

  • Fårävv­ör
    Äldre 11 May 14:38
    #11

    Är det någon av er som ska gifta er borgerligt?

  • Bellso­n
    Äldre 11 May 17:28
    #12

    Fårävvör: Ja, vi funderar lite smått på det. Själv? Vad har du för idéer?

  • Fårävv­ör
    Äldre 11 May 20:10
    #13

    Bellson: Vi lutar väl åt borgerlig vigsel även om sambon inte helt bestämt sig om vad han tycker än . Vi var och kikade lite i Linnéträdgården i helgen, men det kändes inte riktigt vi, så nu ska vi iväg imorrn och titta på tornrummet på uppsala slott och på torsdag blir det nog en sväng till botaniska... vi har ju preliminärbokat två datum för festlokalen så vi borde väl hitta någonstans att vigas snart, så vi kan bestämma oss!


    vi vill hur som helst ha en ceremoni där alla gäster är närvarande och som inte tar 2 minuter utan är längre... Men så mycket mer vet vi inte!

  • Fårävv­ör
    Äldre 24 May 09:52
    #14

    Suck, i botaniska får man tydligen bara gifta sig inomhus om man även ska ha festen där... och i och med att vi redan bokat en festlokal som känns bra så är jag inte så inne på det... Någon som har några tips på lokaler i Uppsala där man kan gifta sig borgerligt?

  • Mary83
    Äldre 24 May 22:40
    #15

    Jag och min kära flickvän har precis börjat planera på allvar och när det kommer till mat&dryck lutar det år catering. I djungeln av firmor runtom i Uppsala, finns det någon som du/ni kan rekommendera?  


    Catering
  • Mrir
    Äldre 26 Jul 19:08
    #16

    Ja Eller, bröllopet blir inte i uppsala men vi bor här. 2:a juni blir det iallafall. Går det bra för er? Jag hörde talas om en bra cateringfirma för ett tag sedan, deet var nån på jobbet som tipsade men jag minns inte vad den hette. Dock vet jag att Martina italienska delikatesser har mycket gott och är trevliga. Visserligen är priset relativt högt (99:-/person) så det är nog bättre lämpat om man inte ska vara så många men å andra sidan kanske man kan få ner priset om man beställer för många. kan vara värt att kolla kanske. 

  • Fårävv­ör
    Äldre 1 Aug 19:45
    #17

    Här står det still med bröllopsplaneringen, flyttade för ett par veckor sen, så vi har mest haft fokus på det! Men har lokal både till vigsel och middag fixade, och fotograf med! Ska ta tag i vigselförrättare och sånt nu när semestertiderna börjar ta slut.

Svar på tråden Uppsala 2011