• Jasminaa

Fått förtidig mens och den slutar inte!

hej hej jag behöver lite hjälp. Jag fick min mens den 10 april och sen efter 16 dagar den 26 april fick jag den igen. Nu har jag haft den i 9 dagar. Och mensen är ju inte som vanligt det kommer lite  och är röd. vet inte vad det beror på någon som haft något liknande och kan ge råd?

• Svar på tråden Fått förtidig mens och den slutar inte!
  • Kattpoet

Du ska lalla till gyn och prata med  dem.

• 1willB2

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga om råd. Jag hade exakt sådär en gång och ignorerade problemet. Sen fick jag svåra buksmärtor och åkte in på sjukhuset, det var ett utomkvedeshavandeskap som de fick operera akut. Behöver inte vara så i ditt fall men kolla upp det iaf.

• Jasminaa

tack så mycket ska ringa och se vad dom säger.

• Jasminaa

Blir så irriterad just nu,  kommer inte fram någonstans, ingen barnmoska eller gyn har öppet nu med telefontider. och sjukvårdsupplysningen kan inte svara på min fråga för att dom säger att dom inte kan något. vad gör man??

• Ezna

Åk till barnmorskemottagningen och prata med någon där!
    Det skulle jag ha gjort..

• Jasminaa

Dom har ju aldrig tid, dom vill att man bokar tid innan man kommer till dom och  telefontider har dom bara öppet 1 timme  en gång om dagen. det är ett litet ställe jag bor i det är väl därför antar jag.l  får vänta tills imorgon och ringa.

• Superstarfia

Jasminaa skrev 2010-05-05 12:59:50 följande:
    Blir så irriterad just nu,  kommer inte fram någonstans, ingen barnmoska eller gyn har öppet nu med telefontider. och sjukvårdsupplysningen kan inte svara på min fråga för att dom säger att dom inte kan något. vad gör man??

Man ringer gynakuten på närmaste sjukhus.. :)

• Jasminaa

Blev nekad  när jag ringde en gång idag  så jag vågar inte mer,  väntar lungt tills imorgon har inga smärtor så jag klarar mig

• Kattpoet

men ring gyn eller sjukvårdsrådgivningen.... försök att få en tid hos en gynokolog.

• mittid

Ring inte, åk till gynakuten... Vi betalr skatt för att få vård om omsorg när vi behöver det. Dom ska inte "skrämma bort" dig när du ringer!!!

Svar på tråden Fått förtidig mens och den slutar inte!