• Äldre 4 May 21:09
    2196 visningar
    2 svar
    2
    2196

    P-dator?

    Hej,

    Såg att det fanns en gammal tråd om p-dator här. Men inget var aktuellt.
    Jag har fått rekommendation av min privata läkare att skaffa p-dator.
    Det var lättare sagt än gjort. Jag har hittat 1 som finns på svenska marknaden, http://www.naturafemme.se/, där den billigaste kostar SEK 3700. Lite väl saftigt kände jag.

    Någon som vet någon annan? Eller om man kan beställa från något annat land? Har redan kollat upp Persona från Clearblue som inte säljs i Sverige. Finns i England men det går inte att beställa utanför England.. Ja ni hör ju, döfött!

    Tacksam för all hjälp jag kan få

  • Svar på tråden P-dator?
  • Silver­tärnan
    Äldre 17 Jun 19:44
    #1

    Varför vill du ha p-dator?


    Ta kontakt via www.familjeplanering om du vill ha en helt naturlig metod. Billingsmetoden/ Naturlig Familjeplanering är lika säkert som p-piller om man använder det helt korrekt. Är absolut inte samma som säkra perioder! Du kan ha oregelbunden ägglossning utan problem.


    Om du "bara" är ute efter en hormonfri metod, så vill jag tipsa om pessar. Finns ett( FemCap) som kan sitta inne i två dygn, inte känns alls och pessargelen ( Contragel grön) är behaglig både till lukt och smak. Inte lika effektivt som t ex hormonspiral, men helt biverkningsfritt och dessutom mer miljövänligt än kondom ( och förstås miljövänligare än alla hormoner som hamnar i dricksvattnet från hormonanvändande kvinnors urin.)

  • Silver­tärnan
    Äldre 26 Jun 16:32
    #2

    Tips till. Man kan ibland hitta begagnade p-datorer på Blocket.

Svar på tråden P-dator?