• Jockesfru2b

Möhippa...redan?!

Vi skall gifta oss den 21/8... och jag har hört det tisslas o tasslas lite angående möhippa/svensexa...redan nu!

Vi har barn, så jag har bett min mamma att antyda lite, om hon hör något, vad gäller timingen av möhippan/svensexan. Och hon sa igår att hon tror att "något är på gång inom ganska snar framtid"... Hmmm... känner mig lite förvirrad! Brukar man ha det så långt i förväg? Är inte det lite tråkigt? Jag hade nog trott att det skulle bli lite närmre inpå bröllopet...

AHHH! Varför skall man vara så'n kontrollmänniska?? Jag gillar inte överraskningar så mycket, har jag kommit på ;) Känner mig skitnervös!!

Nå'n mer som känner som jag? När tycker ni är "lagom timing" för hippan?

Kram på er!

• Svar på tråden Möhippa...redan?!
  • Tessthemess

Det låter tidigt men vem vet... det kanske finns en bra förklaring?

• majsan801

Kanske är svårt att få till en möhippa mitt i sommaren med alla semestrar så ja det är inte alls omöjligt att du får en redan nu. Jag undrar om inte jag kommer få min nu på lördag gillar inte heller överraskningar.

• Jmms

Jag personligen skulle tycka att det vore roligare om jag fick en möhippa ett tag innan, då är man helt oförberedd =)

• Tattolady

Kommer ha min med ett tag innan bröllopet av praktiska själ..
    Har små barn vi ska åka bort en helg och alla ska lyckas ha ledigt samma helg jga och en till av vännerna jobbar innom äldreomsorgen..
    jag kommer TOM veta vilken helg möhippan blir så jag kan ta ledigt om det behövs!!

Men allt annat blir en överaskning, när möhippan blir av känns oviktigt bara vi har roligt :D

Men har lovat mina vänner att rosa tyllkjol och en skylt med puss för en 5a så kommer jag hemsöka dem senare hehehe

• kullaberg

Jag fick min möhippa exakt tre månader innan bröllopet   Hade inte alls väntat mig att det skulle vara något så långt i förväg så på så sätt var det ju bra! Nu fanns det bra anledningar till att det var så "tidigt" då min bästa vän är gravid och ville inte springa runt höggravid under möhippan. Min tärna har fullt upp med flytt och litet barn nu i maj och juni och min toasmadame ska flytta utomlands i maj men kommer hem till vårt bröllop.

Så om jag tänkt efter lite hade jag ju kunnat fatta att det skulle bli möhippa rätt tidigt. Jag tyckte inte alls att det gjorde något att det var så tidigt, även om jag skulle vilja göra det igen för det var så kul! Och nu går BM där hemma och bara väntar på att han ska få sin svensexa... Fast den kommer vara betydligt närmare bröllopet så han lär får vänta ett tag till... hihi..

Jag är också en kontrollmänniska och gillar inte att veta vad som händer, men min möhippa var helt fantaskisk och jag slappnade av helt och lät tjejerna ta hand om mig för en gångs skull! Annars är det alltid jag som fixar och donar. Så det var skönt att släppa kontrollen lite för en dag!

Lycka till, det kommer bli jättabra när det än blir!

• Sebastiána

Nu är kanske den enda tidpunkt när alla kan?!

Svar på tråden Möhippa...redan?!