• MollyAlex

Jag ska bli fru!!!!

Igår va det min födelsedag, o min älskling väckte mig med paket på sängen :)

Jag fick en fantastiskt fin klänning från Hunkydory o en Martha Stewart kokbok, "Wedding Cakes". Borde kanske anat nått där? :)

Sen överraskade han mig med att vi  skulle åka en halvdag på spa Yasuragi på Hasseludden!

Vi hade en jätte fin dag, solen sken o vi satt i en av de varma källorna i det kallt våriga vädret, då han gick ner på knä!

-Vill du gifta dig med mig?

-Jaaa!!!

Jag e så glad! Han friade med en silverring, idag ska vi ut o köpa de "riktiga" ringarna, så spännande!

:)

• Svar på tråden Jag ska bli fru!!!!
  • Bride in leather

Åhh grattis,vilket underbart frieri=)

Har ni bestämt datum?

• MollyAlex
    Bride in leather skrev 2010-05-04 08:55:26 följande:
    Åhh grattis,vilket underbart frieri=)   Har ni bestämt datum?
    Tack!!

Ja, 20/8 2011 :)

• xaniara
    MollyAlex skrev 2010-05-04 08:48:44 följande:
    Han friade med en silverring, idag ska vi ut o köpa de "riktiga" ringarna, så spännande! :)
    Grattis! Till både födelsedagen och frieriet! :) Och så smart att fria med en silverring så ni kan titta ut de riktiga ringarna tillsammans!

Nu har ni en himla rolig tid framför er med all planering. Men se till att ta pauser då och då efter att ni bokat de stora sakerna som lokal etc. Lägg ner all planering under kanske några veckor emellanåt (eller månader till och med), annars kommer ni bli helt galna på hela grejen om ni bara pratar bröllop i mer än ett år framöver..

• MollyAlex
    xaniara skrev 2010-05-04 11:41:46 följande:
    Grattis! Till både födelsedagen och frieriet! :) Och så smart att fria med en silverring så ni kan titta ut de riktiga ringarna tillsammans! Nu har ni en himla rolig tid framför er med all planering. Men se till att ta pauser då och då efter att ni bokat de stora sakerna som lokal etc. Lägg ner all planering under kanske några veckor emellanåt (eller månader till och med), annars kommer ni bli helt galna på hela grejen om ni bara pratar bröllop i mer än ett år framöver..
    Tack! Ja, tyckte det va smart, eftersom vi vill köpa ringar tillsammans :)

tack för tipset, ska absolut göra så, inte bara gå upp i "inför bröllopet" i 1 år, utan njuta, o ta pauser när det behövs!  :)

P.s Vi tittade på ringar idag, det va ju svårare än jag väntat. Trodde jag skulle gå in o peka ut den jag kände för,men det fanns ju så mycket att välja på, stenslipning, infattning, bredd, höjd, allt gjorde sån skillnad från ring till ring. Men fann iallafall en mycket fin som jag ska fundera över. Vitt guld, helalliansring,med 36 brilliant slipade diamanter, i kanal infattning.Vill ha en nätt o söt ring, som upplevs som en glittrig tunn rand. Ska "sova på saken" o se om det fortfarande e "den" imorn :)

• hernameispekka

Åh grattis! Stora ´lyckokramar till er! :D

Svar på tråden Jag ska bli fru!!!!