Hur mycket tårta?
Hej!
Alla ni som haft bröllop, hur mycket tårta fick ni över? Hur mycket hade ni beställt för? Min erfarenhet är att de alltid har blivit så mycket över. Kanske beror på smaken på vissa:/.
Tack
Hej!
Alla ni som haft bröllop, hur mycket tårta fick ni över? Hur mycket hade ni beställt för? Min erfarenhet är att de alltid har blivit så mycket över. Kanske beror på smaken på vissa:/.
Tack
Puffar lite för jag undrar detsamma!
Vi hade först tre rätters sen ungefär en timmes dans och sen kaffe och tårta. Vi beställde tårta för -10pers. Vissa 2st är allergiker och fick en egen tårta. Trots att vi drog bort 10pers från tårtan fick vi massor över, för dels var det serveringspersonalen som skar tårtan, de skär i lite mindre bitar än bageriet räknar. Sen ville inte alla ha tårta utan endel tog väldigt småbiter ca 1cm tjocka bara.
Vi ska ha buffé till middagen. Sen kaffe och tårta, kanske dans emellan. Vi blir ca 45,med barn. Funderar på att köpa tårta för 35 kanske. Men man vill ju inte heller att de ska ta slut om fler vill ha.
dra bort 5personer då, barn äter väl int elika stora bitar som vuxna och endel vuxna ofta kvinnor äter små bitar mindre än det bagerierna räknar på =)
Vi beställer lika mycket tårtbitar som antalet gäster. Dels har vi ingen efterrätt och dels finns en del storätare på min sida. En av dem åt upp en halv kladdkaka en gång, vi andra delade på resten...
ah juste storätarna. Min sambo har 3 brorsor som äter ganska mycket. kanske får ta för 45 i alla fall :) hahaha