• nokz
    Äldre 3 May 20:39
    19379 visningar
    10 svar
    10
    19379

    lätt att bi med barn efter p-stav?

    Nu har mannen och jag bestämt oss, bebisverkstan ska igång och ingen av oss har barn sen tidigare så jag vänder mig till er med mina funderingar för de brukar sluta bra :)


    Jag har p-stav som jag ska ta ut nu till veckan, har haft i drygt fem år, har trots det haft en nästan regelbunden mens, speciellt senaste halvåret. Men hur snabbt kan man bli med barn? Någon med erfarenheter?
    Har läst på en del forum att endel som blivit gravida snabbt som fått missfall tidigt. Ökar risken för missfall om man blir gravid "för snabbt" ?


     

  • Svar på tråden lätt att bi med barn efter p-stav?
  • Moi mokula­t
    Äldre 3 May 20:42
    #1

    skriv i familjeliv.se Tror fler kan svara på frågan där.

  • asfalt­sbarn
    Äldre 3 May 22:05
    #2

    Jag tog ut mina p-stavar i Januari -08, jag blev gravid i Mars.. Försök bara att pricka in ägglossningen så ordnar det sig säkert..

  • Tattol­ady
    Äldre 4 May 07:48
    #3

    Det varierar från person till person, har en bekant tog det ca 3 månader för en annan över 1 år...

    jag tog ut hormonspriral och barnmorskan sa att jag inte skulle bli orolig om det tog kanske 4-6 månader innan det blev nått 45 dagar senare hade jag ett plus på graviditetstestet!!!

    Lycka till med allt!!

  • Moi mokula­t
    Äldre 4 May 09:40
    #4

    Vet inte hur det är med p piller och p stav men när jag slutade med p piller tog det 7 månader innan jag blev gravid.

  • Katari­na Michae­l
    Äldre 4 May 10:37
    #5

    Så länge du har mens så kan du bli gravid, vissa försvinner mensen och då brukar de tar några månader innan den kommer tillbaka men så fort mensen är tillbaka så kan man bli gravid. Sen har ju så klart man olika svårigheter att bli gravid med...

  • Äldre 25 Apr 23:15
    #6

    Hur gick det för ts? Om du är den jag tror så lyckades ni i oktober... men jag visste inte att gravven var planerad, trodde det bara hände juuh

  • nokz
    Äldre 26 Apr 22:09
    #7

    Det gick jättebra :) tog ut den i början av september och plussade i november och är nu i v 29, snart v 30 :)
    Så jag är nog den du tror jag är verkar de som :P

  • MissNi­na
    Äldre 26 Apr 22:36
    #8

    Jag är hög fertil enligt min barnmorska/gyn läkare så för mig när jag tog ut min första så blev jag gravid tre veckor efter. inga biverkningar eller sådant.  men det är som många har sagt så är det väldigt individuellt från person till person...

  • Äldre 23 Jun 17:27
    #9

    Det tar lika lång tid som om du aldrig haft en p-stav. Dvs högst varierande. Har man haft mycket sex tiden innan befruktningen minskar man risken för missfall. Tiden efter p-stav spelar ingen roll.

  • c4trin
    Äldre 24 Jun 12:50
    #10

    Jag har faktiskt 2 vänner som blivit gravida när de haft p-stav.. Precis i slutet när de skulle byta stav ganska snart efter. Det ska nog inte vara några problem att bli det på grund av staven, speciellt när den e ute =)


     


    Lycka till!


Svar på tråden lätt att bi med barn efter p-stav?