• ELMÅ

Borglig vigsel och festmiddag på Stockeboda gård.

Hejsan. Jag och min fästman vill ha en borglig vigsel nere i Österlen och har fastnat för Stockeboda Gård. Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet om dem angående priser bl a. När jag mejlade dem fick jag veta att för snittpriset per person är 1000:-. Men jag undrar om man inte kan få ner priset lite, men är tacksam för tips på hur vi ska göra.

Tacksam för svar och tips. // Österlentösen

• Svar på tråden Borglig vigsel och festmiddag på Stockeboda gård.
  • Flotten

Om jag läser hemsidan rätt så finns det ett flertal alternativ och inte tusan skall de kosta så mycket allihop, har själv aldrig varit där men bor så nära så att jag hört en del om det.

• Stockeboda

Hej, Stockeboda här !
    Priset som diskuteras är den kostnad som våra senaste bröllop har hamnat på.
    Då ingår vanligtvis utöver mat och servering även fri dryck, underhållning, tårta, nattmat och i något fall även övernattning.
    Prisnivån kan man naturligtvis påverka på många sätt. Ni som beställare lägger ju själv nivån. Val av meny. Hur mycket alkohol ska gå på notan, och hur mycket betalas av gästerna själv. Vill man ha buffé servering eller bordsservering? Linneservetter? Bordsdekorationer? Utsmyckning av lokal, Levande musik ? Dyra eler billiga viner?
    Listan av ställningstaganden kan göras lång. Vi brukar uppmana våra gäster att sätta samman en "önskelista". Utifrån den kan vi lämna ett fast pris, sedan kan man lägga till och dra ifrån efter eget tycke och smak.  Välkomna på besök.
    Anders Johnsson, Stockeboda Gård. 
    PS: Tack vare vårt nystartadr gårdsbryggeri, kan vi erbjuda egna öl, med er egen ettikett till bröllopsfesten.  

• Flotten

Du Stockeboda, läste du forumreglerna innan du registrerade dig här?????????
    ingen reklam och inga företagare är välkomna här.

Svar på tråden Borglig vigsel och festmiddag på Stockeboda gård.