• födelsedagsbrud

Plastrong/kravatt eller slips till kostym???

Min m2b skall ha en grå kostym med tillhörande väst från Turo Tailor, ngt slim fit. Vad tycker ni jag skall välja?? Plastrong/kravatt eller slips...tillägas är att den skall vara i rosa! Vad skall era män ha???

• Svar på tråden Plastrong/kravatt eller slips till kostym???
  • Bröllopmaj2010

min sambo ska ha kostym, väst och en rosa smal slips. Det var det vi tyckteblev finast på honom.

• födelsedagsbrud

Mmm..det är nog så!! Misstänker att en plastrong/kravatt blir för "blaffig"!!!
    Tack för svar Bröllopmaj2010.

• Plutten2010

Varken min m2b eller jag gillar plastrong/kravatt så det blir en snygg cerise slips till honom.. Han ska i övrigt ha en svart kostym och vit skjorta. Troligen ska vi köpa en ljusare grå väst till honom också.

• födelsedagsbrud

Plutten2010 skrev 2010-05-03 09:39:14 följande:
    Varken min m2b eller jag gillar plastrong/kravatt så det blir en snygg cerise slips till honom.. Han ska i övrigt ha en svart kostym och vit skjorta. Troligen ska vi köpa en ljusare grå väst till honom också.

Det känns som jag funnit svaret nu.. Det blir defenitivt slips här med!!!!!!! Tänk vad många frågemoln det finns på en bruds himmel!!! Ha en fin dag!!!

• Plutten2010

födelsedagsbrud skrev 2010-05-03 09:45:21 följande:
        Det känns som jag funnit svaret nu.. Det blir defenitivt slips här med!!!!!!! Tänk vad många frågemoln det finns på en bruds himmel!!! Ha en fin dag!!!

Ja, herregud.. det verkar aldrig ta slut heller.. {#lang_emotions_wink}

Ha en härlig dag! {#lang_emotions_sunny}

• Superstarfia

varför inte prova lite olika, gå till en uthyrningsbutik.. min sambo sa först att han absolut inte skulle ha kravatt/plastrong, men efter att ha provat det så är han såld...

www.drombrollop.webblogg.se Hela Sundsvall firar vår dag, eller?
  • 100703 M och B

Jag tror också det är bäst att prova först.. Nu vet jag ju inte vilken typ av bröllop ni tänkt er men när vi var och provade ut kostym till min blivande i fredags så föreslog killen i butiken just plastrong (alltså en lite bredare slips) med matchande väst.
    Det han sa, och som vi höll med om när vi provade, var att slips är fint men risken finns att det känns som en "vanlig" dag.

Å andra sidan kan jag tänka mig att om ens kille aldrig går i kostym och slips överhuvudtaget så lär det ändå kännas väldigt uppklätt och fint! Men min sambo som ibland har just kostym och slips kände sig lite för vardaglig med slips.  :)

At last my love has come along
  • Superstarfia

100703 M och B skrev 2010-05-03 10:24:00 följande:
    Jag tror också det är bäst att prova först.. Nu vet jag ju inte vilken typ av bröllop ni tänkt er men när vi var och provade ut kostym till min blivande i fredags så föreslog killen i butiken just plastrong (alltså en lite bredare slips) med matchande väst.Det han sa, och som vi höll med om när vi provade, var att slips är fint men risken finns att det känns som en "vanlig" dag.Å andra sidan kan jag tänka mig att om ens kille aldrig går i kostym och slips överhuvudtaget så lär det ändå kännas väldigt uppklätt och fint! Men min sambo som ibland har just kostym och slips kände sig lite för vardaglig med slips.  :)

Precis, bra tanke..

Min karl har alltid kostym å slirre på jobbet, så för mig skulle de vara som att se honom på morgonen till frukost.. ;)

• Maxiander

Vi har också kläddilemma. Vi vill ha ett evslappnat bröllop och därör inte ha det så uppklätt. Samtidigt går min blivande man i slips och kostym varje dag så det känns ju väldigt vardag för oss... Suck... Fler förslag på mannens kläder?

• Superstarfia

Maxiander skrev 2010-05-03 10:32:56 följande:
    Vi har också kläddilemma. Vi vill ha ett evslappnat bröllop och därör inte ha det så uppklätt. Samtidigt går min blivande man i slips och kostym varje dag så det känns ju väldigt vardag för oss... Suck... Fler förslag på mannens kläder?

linneshort å en loose skjorta.. ;)

• Maxiander
    Superstarfia skrev 2010-05-03 10:36:50 följande:
      linneshort å en loose skjorta.. ;)
    Ja :)

Min blivande man skrev ett inlägg om just sina bröllopskläder på vår blogg förut, om man läser kommentarerna kom det upp lite förslag :) www.maxiander.se/kostym-fluga-snyggt/

Hihi :)

Svar på tråden Plastrong/kravatt eller slips till kostym???