• Svar på tråden Ngn erfarenhet av AfrikaSafari
  • nu gifter vi oss

    Känner inte till företaget/sajten tyvärr.


    Jag har jobbat på en safariresebyrå förut, men det där namnet känner jag som sagt var inte igen. Har de mkt billigare pris än de andra arrangörerna? Kan säga att samtliga safariinriktade resebolag skräddarsyr och det blir inte alla gånger så mkt dyrare.

  • Happyeverafter

    Har bott i Tanzania och varit på safari flera gånger men jag känner inte igen det företagsnamnet, tyvärr.

  • MrsRobinson

    Försök att fråga på Backpackning.se istället som är spec. på resor. Vår stora dröm är också en safari/bad resa tyvärr tror jag inte att det blir av.

  • Maxiander

    Vi reste med Sydafrikaresor i vintras och åkte då bla på safari. Det var superbra, speciellt om man aldrig varit i andet innan. När man åker tillbaka sen kommer vi nog boka det mesta själva då man skaffat sig lite koll. Vat inte om det är till någon hjälp men kolla kanske med Sydafrikaresor som inte har samma resmål som de ni funderar på att anlita, de borde känna till varandra?!


     


    www.maxiander.se

  • NoCh

     


    Happyeverafter skrev 2010-05-12 12:37:58 följande:
    Har bott i Tanzania och varit på safari flera gånger men jag känner inte igen det företagsnamnet, tyvärr.

    vad har för tips på företag, du som känner till landet?

  • NoCh

     


    nu gifter vi oss skrev 2010-05-11 20:31:42 följande:
    Känner inte till företaget/sajten tyvärr. Jag har jobbat på en safariresebyrå förut, men det där namnet känner jag som sagt var inte igen. Har de mkt billigare pris än de andra arrangörerna? Kan säga att samtliga safariinriktade resebolag skräddarsyr och det blir inte alla gånger så mkt dyrare.

    Nej men när vi jämförde upplägg oh resescheman så verkade detta mest intressant och charmigt. Men vad har du för tips på bolag om vi vill kombinera safari med sol o bad?

  • nu gifter vi oss

    Hej igen,


     


    JK Safari eller Jambo Tours. Jag tycker alltid man ska ringa in och säga vad man vill ha och få förslag. Det beror helt på vilken budget man har, om man vill ha egen bil eller vill åka med andra. Om minibuss går bra (skumpig) eller om det är jeep som gäller. Om man vill bo på fin camp, enkel camp, lodge eller kombinera. Med mera, med mera. Typ alla företag skräddarsyr precis det ni vill ha och ALLA safariresebyråer kombinerar safari med sol & bad såklart. Det är ju det som är hela grejen, och det bästa med afrika. Sola på Zanzibar eller Lamu om ni inte kör fastlandet tex Mombasa.


    Lycka till!

  • naturtanten

    vilken tid på året ska ni åka på safari?? tänk på att det kan vara lättare att få se djur på savannen om det är torrperiod vilket det är mellan oktober och mars ungefär.
    Jag kollade även länken och jag tycker att det är märkligt att man inte får mer bilder på hotellen och boenden.
    Det finns många alternativ till safari, som ni sett i svaren tidigare, och jag önskar er lycka till i ert sökande. 

  • Natha1

    Vi åkte till Kenya i juni för 5 år sedan...va en riktig safariresa med tidiga morgonar för att ut och se djur.
    Vi hade ett hotell som bas där vi spenderade de första och sista nätterna, vanligt hotell med sol och bad. De andra dagarna var vi ute bland djuren och hoppade från hotell till hotell. Ett hotell bodde vi i stora tältliknande rum mitt ute i det vilda där vi hade en egen vakt utanför per rum:) Läskigt, men stor upplevelse:)
    Resan åkte vi med mina föräldrar och tror att vi åkte med Solresor...började även med en natt i London pch åkte vidare dörifrån till Kenya:)
    En helt underbar resa som man definitivt inte glömmer Se till att ta med en BRA kamera - systemkamera!

Svar på tråden Ngn erfarenhet av AfrikaSafari