• fibobs

Igår kom han hem med en chokladfontän!!!

och det visste han inte om att jag i smyg ville ha till festen :o) Snacka om att vara gjorda för varann!
    Har provat den och det är bara sååå coolt!

• Svar på tråden Igår kom han hem med en chokladfontän!!!
  • Eriane

Nice önskar min m2b skulle hitta på nåt sånt men han är lika romantisk som en sten {#lang_emotions_wink}

• Malin80

Vi ska också ha en chokladfontän på vårt bröllop Men hur mycket choklad kommer ni att köpa till den och vilken choklad? Några tips?

• brajt

Vi provade både blockchoklad och marabou choklad, men chokladen var alldeles för tjock, vad kan man hälla i för att göra den mer rinnande? har läst om olja...men kommer inte det att smaka konstigt? och hur gör man då...smältar man chokladen först och sen hälla i oljan och sen allt i fontänen?

• Greeneyes

brajt skrev 2010-06-26 11:43:48 följande:
    Vi provade både blockchoklad och marabou choklad, men chokladen var alldeles för tjock, vad kan man hälla i för att göra den mer rinnande? har läst om olja...men kommer inte det att smaka konstigt? och hur gör man då...smältar man chokladen först och sen hälla i oljan och sen allt i fontänen?

Nej, det blir inte konstigt. När man bakar med choklad har man ofta vanlig matolja i, tex när man doppar något i choklad som ska stelna. Annars blir den för tjock och hård. Så det är inte alls konstigt med olja i choklad rent generellt - det är ju precis samma sak som i chokladen utanpå skumgodisar typ 
    Dock kan jag inte svara på mängderna olja för just fontän.

• Kattpoet

Mina vänner som har  en chokladfontän uthyrningsfira använder   bra block choklad, som odense  och sedan har de grädde i den så det blir flytande.

Ingen olja efterom det  ger en  oljigare känsla och då känns det billigt.

Svar på tråden Igår kom han hem med en chokladfontän!!!