• LJochM­H
    Äldre 29 Apr 16:19
    2066 visningar
    3 svar
    3
    2066

    Bara lite irriterad....

    Jag har suttit här en stund och läst lite inlägg....
    Min fråga är då, Vem SER på en tjej, eller kille.. att hon/han väger 76kg eller 62kg eller 54kg???

    Är det så viktigt att just siffrorna är låga?? Räcker det inte med att man ser lagom ut??
    Det är ingen som frågar mej vad jag väger... Man tänker nog bara Oj vad tjock eller vad smal eller vad LAGOM hon är...

    Själv har jag minskat 16cm i midjan... bättre än att vågen visar -13kg...

    Ha en fortsatt trevlig dag!!

  • Svar på tråden Bara lite irriterad....
  • Matild­es
    Äldre 29 Apr 17:40
    #1

    Haha ja det där har jag också undrat...

    Alla snackar om att dom vill gå ner ett visst antal kilo, att målvikten är 55 eller liknande. Men hur vet dom hur dom ser ut när de gått ner till 55 kg?

    Nej, man ska nog ändra kroppen tills man är nöjd med hur man ser ut och inte bry sig om några siffror på en våg!

  • Annahg
    Äldre 29 Apr 18:03
    #2

    Jag tror att det för många här inne handlar om att komma ner till en vikt man tidigare haft. Då kanske det inte är så konstigt att ha en siffra som mål snarare än ett mått. Jag har själv aldrig mätt mig, så det känns som lite långsökt att använda måttbandet för min del, även om jag absolut kan förstå vitsen med det för andra. Däremot så har jag vägt mig och vet vilken min "trivselvikt" är. Alltså blir det mitt mål. Inga konstigheter... :)

  • lillal­yckan
    Äldre 30 Apr 06:49
    #3

    Jag har en gammal klänning som hänger i garderoben. När den passar är jag nöjd, för jag vet att då tycker jag om mig själv som mest. Ska bli spännande att se hur mycket jag väl väger när den där klänni gen sitter som den ska...


Svar på tråden Bara lite irriterad....