• fritzki

Lantlig lokal max 2 timmar från Stockholm

Hej!

Vi ska gifta oss nästa sommar och börjar efter att ha gjort en preliminär inbjudningslista att leta efter en lokal. Ni verkar vara många här som har stor erfarenhet av det här! :)

Det vi vill att lokalen ska ha är:

- möjlighet att ta med egen mat och dryck. (Framför allt dryck)

- plats för över 100 personer

- gärna övernattningsmöjligheter i närheten

- ligga inom 2 timmar från Stockholm.

- hellre mysig än pampig

Tips från andra som gick i samma tankar om de här "kraven" men ordnade det på annat sätt mottages också tacksam.

• Svar på tråden Lantlig lokal max 2 timmar från Stockholm
  • Knuttis

Nygårds Värdshus i Täby, de gör iofs maten själva och de gör det SÅ bra! Supertrevliga, jättegott, jättebra, jag rekommenderar varmt.

Övernattning t.ex på närbelägna Såstaholm, de har jättegod frukost (har jag hört).

• Junebug

Barnens Ö har nån slags kolloanläggning där man kan ha med egen mat & dryck. 

På bygdegårdar får man ha med egen mat&dryck, men kolla bygdegårdar i Stockholm här: www.bygdegardarna.se/brextra/Kundsok.asp

På www.bokalokal.se/ kan du söka efter festlokaler där man kan ta med egen mat & dryck. 

Jag var lite inne på det här alternativet, Siaröfortet i Skärgårn inte långt från Sthlm: www.blidosundsbolaget.se/index.php/siarofortet/category/siarofortet/

Har inte varit där men det ser ut som ett fint ställe, då hyr man hela stället inkl vandrarhemsrum. 

Jag gick i samma tankar men hittade sen en fantastiskt fin lokal i skärgården, som fungerade som restaurang. Bokade där och betalar mao mer...men det är det förhoppningsvis värt :)

• Kribban

Har varit på bröllop med typ 120 gäster på Rastaborgsslott (tror jag de heter, kan vara gård på slutet oxå) Ligger ute på Ekerö och var jätte mysigt.

• uppochhoppa

I norrtäljetrakten finns många fina bygdegårdar. Också en lokal som heter Näset, googla lite så hittar du den nog - vi fick jättebra info av kvinnan som driver det och det verkar billigt. Vi hann aldrig åka och titta för vi hittade ett annat alternativ (längre från sthlm) men jag tyckte det verkade toppen! Boenden inom fem km!

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • pettan

Kan tipsa om Jädersgården utanför eskilstuna ca 1timmes resa från sthlm! En mysig bygdegård som tar ca 120pers! Kostar 2800kr fredag-söndag!

• fritzki

Tack för alla snabba svar! Det blir till att kolla upp dom.

Ett till måste är förresten att man ska kunna va där minst till kl 3. Vi vill att människor ska hinna festa ordentligt! :)

• Kribban

När vi var på bröllop på Rastaholm höll vi på till kl 5.30. Vi hann se solin gå ner och upp igen med andra ord :)

• Kribban

Rastaborg hette de ju, sorry! :)

• rosesarered

Ekebyloge kanske? Väldigt lantligt:)

• fritzki

Om nån skulle råka gå in på den här tråden och vilja ha ett liknande ställe som vi kan jag säga att vi bokade Fröbergs loge på Gålö och nu gifter oss om 12 dagar... :)

• Luiza 87

Ett tips är Hällberga som ligger vackert vid Tyresö Flaten. Får nog plats ca 100 och man tar med egen mat o dryck. Finns hemsida www.hallberga.com

Svar på tråden Lantlig lokal max 2 timmar från Stockholm