• cocosb­ollen
    Äldre 26 Apr 23:49
    15339 visningar
    7 svar
    7
    15339

    Blondera med pärlblond- hur ofta?

    Hur ofta kan man använda mood pärlblond tro? Det är ju en svag blondering/färg men den är verkligen bäst på att ta bort gula fula toner. Täcker verkligen när det är riktigt gult, inte bara när det är lite gultonat el guldigt. Så synd bara att "effekten" försvinner rätt snabbt, ja på mig iaf. Man kan/bör ju inte använda den alltför ofta om man är rädd om håret, el? Silverschampo el skumtoning (10v) funkar såklart till viss del men inte alls som denna. Finns ju en pärlemor-mousse från viva också, den blev jag dock rosalila av sist. Såg ut lite som blåbärssmoothie i håret enligt frisören haha. Kanske får ge den en chans till i alla fall, den är ju ganska skonsam mot håret. Inte lätt när man vill ha den här nyansen, dvs vitblond med en touch av silver =).

  • Svar på tråden Blondera med pärlblond- hur ofta?
  • KatjaB
    Äldre 27 Apr 00:02
    #1

    jag brukar ta den en gång i månaden.. kanske skulle det hålla lite längre ifall man använde silverschampoo lite oftare.


  • cocosb­ollen
    Äldre 27 Apr 00:46
    #2

    Du tycker inte håret blir slitet då? Måste även fråga hur din utväxt blir? Den bleker ju som sagt lite och efter en månad har det ju hunnit växt ut lite. På mig, som har mellanblont naturligt, blev det lite orange/guldigt när jag använde den sist. Snart ett år sen då jag haft en massa andra färgeroch nyanser eftermen nu är jag ljus igen :).

  • KatjaB
    Äldre 27 Apr 09:10
    #3

    nja, det blir inte så slitet. Först har jag någon inpackning på topparna så att de inte ska bli slitna. Sen har jag det bara i utväxten, sista 10 minuterna blandar jag i det i hela håret. Men det beror ju på hur ljus du är, är det så att du är rätt mörk kanske du behöver bleka med något starkare på utväxten?

    Alternativt att du går till frisören och att de bleker/färgar i rätt nyans, det bör ju hålla bättre än mood. Men det kanske är för dyrt?


  • cocosb­ollen
    Äldre 27 Apr 16:35
    #4

    Tänkte inte bleka hela håret utan göra slingor nästa gång, men har jag då i pärlblond själv blir ju det "icke slingande" lite orange/guldigt. har ju mellanblont som skrivet och det blir inte bättre än så tydligen. Gjorde en silvertoning hos frisören (700 kr) förra året när jag var vit(gul)blond, helt ok men blir nog snäppet bättre med pärlblond faktiskt. Problemet är att det inte håller i sig som jag vill :).

  • Elin88
    Äldre 28 Apr 20:26
    #5

    Helst ska man nog inte använda det alls. Hemmablekningar är inte särskilt snyggt och är inte direkt skonsamma för håret. Är själv frisörutbildad och har sett katastrofresultat när folk har blekt själva för ofta.

  • cocosb­ollen
    Äldre 28 Apr 21:12
    #6

    Tror jag sett mest "katastrofresultat" gjort av just frisörer faktiskt :). Fast ibland "räddar" de oss också såklart.

  • KatjaB
    Äldre 28 Apr 22:07
    #7

     


    Elin88 skrev 2010-04-28 20:26:59 följande:
    Helst ska man nog inte använda det alls. Hemmablekningar är inte särskilt snyggt och är inte direkt skonsamma för håret. Är själv frisörutbildad och har sett katastrofresultat när folk har blekt själva för ofta.

    det är klart att folk kan råka göra helt fel när de gör det själva, man måste ju veta vad man gör eller vara beredd på att det inte blir som man tänkt sig. Fast just med mood pärblond så får iallafall jag en väldigt fin blond färg. Många andra hemmablekningar däremot tycker jag ger helt andra resultat än vad som visas på askarna


Svar på tråden Blondera med pärlblond- hur ofta?