• arontorp

Det är inte sant!!!

Ska gifta mig på lördag, nästan allt är klart och jag känner mig ganska lugn... Tittade mig nyss i spegeln och vad fick jag se... Herpes!!! Det kan ju bara inte hända!!

Nu blir det till att åka till apoteket och rensa deras förråd av antivirusmedel... Nån som har bra husmorstips? Som funkar på 5 dagar...

• Svar på tråden Det är inte sant!!!
  • sun moon

anti är kanonbra, köp det omedelbart och smörj, smörj, smörj

• Skuggan

Anti, rena händer, separat handduk till dig så du inte smittar, torka dig bara med pappersservetter runt munnen och med ytterligare separat papper eller tops om du måste torka nära sjävla munsåret. Pilla inte, smörj inte för tjockt och smörj verkligen bara där såret är så att det inte kan spridas därifrån.  genom kräm som kommit utanför.

Försökt att inte vara för stressad, ät, drick och sov bra. Kroppen läker mycket snabbare om den är iform. (Sen är ju kasnke omständigheterna så att det är svårt, men det är ju som det är)

Herpes kan mycket väl läka på 5 dagar. Framför allt om det inte hunnit blomma ut helt innan behandligen inleds. Sista dagarna kan det vara så pass litet att det varken syns eller smittar även om det inte läkt helt.

• shakynose

Ja, ta det lugnt! Det kan som sagt mycket väl hinna läka på 5 dagar, jag har aldrig haft munsår längre än så och om du är noga med att smörja med anti så tror jag att det kommer att vara borta till lördag.

• LadyA

Följande tips är bara om man får munsår som i blåsor, inte om man får sår som en del får.

Det enda som någonsin fungerat för mig är att sticka hål på de små blåsorna (jag VET att man inte ska göra såhär, men varken anti, compeed, vectavir eller något annat har hjälpt på mig), och sedan pressa en bomullstuss med så ren alkohol som möjligt (vodka går bra, men kan man få tag i renare är det ännu effektivare). Det gör ont så in i h-e, men det FUNGERAR. Dödar viruset. Ta på lite zinkpasta efteråt som torkar ut blåsorna. Upprepa när blåsorna fyllts med väska igen. Såret brukar bara vara ett litet märke, eller mörkare fläck, efter 2-3 dagar.

Lycka till! Och lider med dig, det där är en skräck...

• Superstarfia

LadyA skrev 2010-04-26 15:31:53 följande:
    Följande tips är bara om man får munsår som i blåsor, inte om man får sår som en del får.Det enda som någonsin fungerat för mig är att sticka hål på de små blåsorna (jag VET att man inte ska göra såhär, men varken anti, compeed, vectavir eller något annat har hjälpt på mig), och sedan pressa en bomullstuss med så ren alkohol som möjligt (vodka går bra, men kan man få tag i renare är det ännu effektivare). Det gör ont så in i h-e, men det FUNGERAR. Dödar viruset. Ta på lite zinkpasta efteråt som torkar ut blåsorna. Upprepa när blåsorna fyllts med väska igen. Såret brukar bara vara ett litet märke, eller mörkare fläck, efter 2-3 dagar. Lycka till! Och lider med dig, det där är en skräck...

Du föreslår det som läkare säger att man absolut ska undvika...

• 100703 M och B

Återigen, Anti!  Och skulle det inte vara helt borta på lördag så köp munsårsplåstren för de kan man nämligen sminka över så det inte syns så mycket.. (trist på kyssen men..)

At last my love has come along
  • Skuggan

100703 M och B skrev 2010-04-26 15:41:09 följande:
    Återigen, Anti!  Och skulle det inte vara helt borta på lördag så köp munsårsplåstren för de kan man nämligen sminka över så det inte syns så mycket.. (trist på kyssen men..)

Åh, kan man sminka över dem? Kanon! Ska införskaffa sådana för jag får alltid munsår när jag blir sjuk eller riktigt stressad. Vad sminkar man med då?

• 100703 M och B

Täckstift, läppenna och läppstift? Beror på hur du tänkt sminka dig i övrigt :)

At last my love has come along
  • Skuggan

100703 M och B skrev 2010-04-26 15:50:01 följande:
    Täckstift, läppenna och läppstift? Beror på hur du tänkt sminka dig i övrigt :)

Tackar.

Svar på tråden Det är inte sant!!!