• Millan­ita
    Äldre 26 Apr 13:54
    9156 visningar
    21 svar
    21
    9156

    Tandblekning!!

    Hej,

    Jag och även min m2b funderar på att göra en tandblekning innan vårat bröllop nu i juli Men det är ju så himla dyrt, från 2500-5900 kostar det.
    Så nu undrar jag om någon har testat på sk "hemmablekning" dvs från tex dentaworks m.m
    Snälla ge mig/oss era erfarenheter så kna vi utvärdera hur och om vi ska göra det!

    Kram

  • Svar på tråden Tandblekning!!
  • Felina
    Äldre 26 Apr 14:12
    #1

    Hej

    Jag vill avråda dig starkt att bleka tänderna hemma, medlet du bleker tänderna ( Väteperoxid) med är mycket starkt och kan ge frätskador på ditt tandkött om det inte görs korrekt. Du bör även ha gjort en koll av din tandhälsa innan blekning, ifall du har karies eller behöver en tandhygenistbehandling innan.  En blekning hos tandläkare kanske är dyrare men det är dina tänder som kan ta skada om blekningen inte görs korrekt. Hos tandläkare framställs skenor som passar just dina tänder inte som vid hemblekning där skenan är universal. Tänk över det noggrannt innan du bleker tänderna, kankse behöver du inte bleka utan bara en ordentlig uppfräschning hos hygenist som putsar och polerer dina tänder! 
    Lycka till från mig osm jobbar inom tandvården 

  • Aleta
    Äldre 26 Apr 14:20
    #2

    Kanske behöver ni inte bleka tänderna alls om de inte är jättegula?


    Då kostar det ju ingenting alls.


    Det ser onaturligt ut med kritvita tänder, som om de vore av plast.

  • Uppsal­abrud2­010
    Äldre 27 Apr 00:58
    #3

    Jobbar också inom tandvården och avråder från att bleka med annat medel än det som går att köpa hos tandläkaren. Då vet man att det blir riktigt gjort samt att man får en ordentlig information och genomgång innan.
    Innan blekning så bör ni går och göra en undersökning av tänderna. Man skall inte bleka om man har trasiga tänder eller lagningar, detta måste åtgärdas innan. Man skall också vara medveten om att kronor och fyllningar inte bleks. Om ni har fått det priset så har ni kommit väldigt billigt undan...1500:- lägre än på mitt jobb...

  • Millan­ita
    Äldre 27 Apr 08:59
    #4

    Tack för tipsen, låter onekligen som det är lite riskabelt att göra det själv. Kan man ju nästan lista ut själv Får antingen spara och göra det hos en riktig salong annars struntar vi i det. Kan ju använda denivit from nu fram till bröllopet för att få lite bättre effekt.

  • 23maj2­009
    Äldre 2 May 20:17
    #5

    + lite bakpulver.. bubblar och är supermysigt!
    Blir ju inte jätteeffekt men åtminstone lite mer än tancremen..

  • soonAm­rs
    Äldre 2 May 21:40
    #6

    hm.. bakpulver säger du.. Intressant!..

  • Millan­ita
    Äldre 4 May 15:30
    #7

    Bakpulver...låter farligt!

  • Waldek­ranz
    Äldre 4 May 15:57
    #8

    Är precis hemkommen från min tandblekning hos tandhygienst. Är supernöjd!!

  • 23maj2­009
    Äldre 4 May 18:14
    #9

    Ni får väl testa bakpulver.. jag tror inte att det bleker så mycket, men jag har inte heller så farligt gula tänder.. så jag ska testa.. vi får ta före och efterbilder!
    Jag kommer inte lägga pengar på att göra en riktig så..
    Kul experiment!

  • idajoh­anna82
    Äldre 4 May 18:24
    #10

    Denivit eller bakpulver bleker inte, bara tar bort missfärgningar och sliter dessutom på tänderna. Ska bara användas tillfälligt om man har mycket missfärgningar! Bättre att gå till hygienist och få ordentligt rent. Lycka till!

Svar på tråden Tandblekning!!