• Sanna2010

Till er som önskar er pengar i bröllopspresent!

De enda vi tänker önska oss är  bidrag till vår bröllopsresa. Men vart låter ni gästerna lägga om?!
    Vi tänkte ha någonting i festlokalen...men vad?!?!

Någon som har någon bra ide? Känns ju konstigt om de bara ska lägga ett kuvert på ett bord?!

• Svar på tråden Till er som önskar er pengar i bröllopspresent!
  • Martinaa

Fixa nån slags låda, precis som en typ av spargris. Kanske en mindre resväska med ett långsmalt hål i att lägga ner sitt kuvert i?

• Sörön10

Vi tänkte ta antingen en gammal resväska eller en sån där leksaks i papp och göra till en spargris! Skära hål i den för kuvert å dyl. 

Sätta på lappar med olika destinationer och bilder från olika länder! Sen får den stå någonstans! 

Hoppas på att ha tid/ork/lust att fixa en sån iaf! =)

• Sanna2010

Martinaa skrev 2010-04-25 14:05:03 följande:
    Fixa nån slags låda, precis som en typ av spargris. Kanske en mindre resväska med ett långsmalt hål i att lägga ner sitt kuvert i?

Ja! Resväska va ju fyndigt!

• jazzie78

En resväska? Skitsmart!!!! Vi ska också önska oss pengar i bröllopspresent - då resan kommer att gå till Japan  :o)

Tack för tipset!!!!

• ängeln24

Vi önskar oss också pengar men ber gästerna sätta in pengar på vårt bankkonto.
    Så lite cash som möjligt samt att man slipper vakta pengarna så de inte försvinner.

• Alexxxi

Jag har sett en sån kuvertlåda, tror det va på sweeties.se men nu hittar jag den inte längre =( Iafl man kan göra en sån själv, man kan ta 2-3 lådor, stor, mellan och liten och köpa nåt fint presentpapper och slå in dem och stapla dem på varann och göra ett "brevinkast" längst upp.

Dem brukar bli jättesöta =)

• Sanna2010

Alexxxi skrev 2010-04-29 16:25:28 följande:
    Jag har sett en sån kuvertlåda, tror det va på sweeties.se men nu hittar jag den inte längre =( Iafl man kan göra en sån själv, man kan ta 2-3 lådor, stor, mellan och liten och köpa nåt fint presentpapper och slå in dem och stapla dem på varann och göra ett "brevinkast" längst upp.   Dem brukar bli jättesöta =)

Det lät kul! Ska kolla runt lite

• flopsy32

Ingen som har en bild att visa???

• rottizz1

Vi hade en låda de kunde lägga kuverten i. Tycker resväska var ett suveränt förslag!

• Plutten2010

Alexxxi skrev 2010-04-29 16:25:28 följande:
    Jag har sett en sån kuvertlåda, tror det va på sweeties.se men nu hittar jag den inte längre =( Iafl man kan göra en sån själv, man kan ta 2-3 lådor, stor, mellan och liten och köpa nåt fint presentpapper och slå in dem och stapla dem på varann och göra ett "brevinkast" längst upp.   Dem brukar bli jättesöta =)

Tänkte du en sån här??
    original

Jag var på ett bageri och köpte tre tårtkartonger i olika storlekar. Har skurit ut hål i dem men inte kommit längre än.. =)

• JollyO

Jag har sett på någon blogg att de hade en liten vit "fågelbur" med någon plastblomma i botten där folk fick lägga sina kuvert. Kolla in ljuslyktan som jag har i mitt galleri, den funderar jag på att köpa och ha till det...

Min vän är min och jag är hans
  • Martinaa

Plutten:

Åååh tack för den bilden! Nu fick jag lust att hitta på nåt fint själv också!! {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Till er som önskar er pengar i bröllopspresent!